Forum

Angstforeningens webforum blev oprettet onsdag den 9. juli 2003 kl. 09:56 - så det er længe siden nu!

Indhold

Vores forum er inddelt i en lang række såkaldte boards eller overordnede emner. Der er et board for hver angsttype samt stress og behandling. Desuden er der et "mødested", hvor bl.a. pårørende kan skrive sammen. Journalister, forskere og studerende kan efterlyse mennesker med angst, man kan skrive om angst i kombination med fysiske sygdomme og foreslå aktiviteter for nu at nævne nogle flere af forummets muligheder for at bringe folk sammen. Endelig kan nævnes, at der også er et chatrum. Forskellen mellem forum og chat er, at flere skal være logget ind samtidigt for at chatten rigtigt giver mening, da chatten i højere grad end forummets tråde er lagt an på kommunikation i realtid.

Som årene er gået, er der bl.a. blevet klaget over, at indlæg i forummet kunne findes på søgemaskiner som fx Google, og at folks meget private og følsomme oplysninger således ikke var bedre beskyttet.

I 2011 blev Google derfor bedt om at ophøre med at indeksere forummet. Hvis forummets statistik over besøg fra diverse indekseringsrobotter står til troende, så har Google efterlevet dette påbud. Google er imidlertid blot én blandt mange andre søgerobotter. Ikke alle respekterer ønsker og påbud om at lade være med at besøge bestemte internetsider, men igen ifølge forummets egen statistik, ser det godt ud.

I de første mange år var alt tilgængeligt også for gæster. Men nu skal man være oprettet som bruger for overhovedet at kunne anvende forummet. Det vil bl.a. sige, at kun brugere kan læse andre brugeres indlæg samt besvare og oprette indlæg.

Private oplysninger er også dit ansvar

Vi har fra foreningens side således forsøgt at gøre, hvad vi kan for at skærme vores brugere, men hvis du vil bruge forummet, må du ikke glemme, at du befinder dig på internettet, hvor man aldrig kan vide sig sikker. Som bruger opfordrer vi derfor meget kraftigt til, at du aldrig angiver personlige oplysninger som fx email adresse, rigtigt navn, telefonnummer mm. i dine indlæg. I stedet kan du om nødvendigt anvende funktionen privat besked - eller blot PB.

Bruger

For at registrere dig som bruger skal du vælge "Tilmeld" øverst til højre i menuen på forumsiden.

Som bruger har man en række indstillingsmuligheder, som findes i ens brugerkontrolpanel. Panelet finder man ved at klikke på den lille pil ved sit brugernavn i øverste højre hjørne af skærmen. Der er mange muligheder, så det kan anbefales at kigge panelet igennem, men i flæng kan nævnes signatur, avatar, forumstypografi eller udseende, administration af venner og ignorerede brugere, automatisk log ind, skift af adgangskode og endelig sletning af din brugerkonto. Men bemærk, at det ikke er muligt at ændre brugernavn - så husk det ved registrering.

Spam

Nej, denne svøbe er absolut ikke forbeholdt email kontoens indbakke. I perioder har forummet desværre været slemt plaget af spam og rædsomme reklamer.

Der er derfor for år tilbage blevet installeret et antispam program, der har været meget virksomt. Men spammere er både meget opfindsomme og særdeles omstillingsparate, for nu at bruge et meget moderne ord - de vil jo gerne have solgt deres skrammel! Spammerne respekterer ikke søgerobotblokering og de gennemsøger konstant internettet bl.a. for at finde huller i forummer og formularer og indsamle email adresser, som de så kan misbruge til deres illegale forehavender.

Vi kan kun beklage det, hvis du skulle støde på kriminelt indhold! Ved hvert indlæg er der et lille udråbstegn, som du kan klikke på, hvis du vil rapportere et indlæg. Da vi imidlertid ikke har ressourcer til at være over forummet særligt tit, kan der derfor godt gå en rum tid, før indlægget bliver slettet. Undlad indtil da at klikke på eventuelle links i sådanne indlæg!

Ansvarsfraskrivelse

Indlæg på forum afspejler ikke nødvendigvis Angstforeningens holdninger. Angstforeningen fralægger sig ethvert ansvar for konsekvenserne af at følge råd, der gives på forum.