Ulrich er kommet ud på den anden side

Ulrich præsenterer sig selv og sit foredrag her:

Jeg fik angst i slutningen af folkeskolen. Det ramte pludseligt, og jeg var dengang ikke i stand til at forstå sammenhængen mellem rodet på hjemmefronten og angstsymptomerne. Angsten udviklede sig fra en decideret fobi for at tale i forsamlinger til angst for situationer med mange mennesker (socialfobi). Det gjorde det svært for mig at komme videre med uddannelse og med livet.

I dag er jeg 30 år og har arbejdet med angsten lige siden. Jeg har konstant udvidet mine egne grænser. Jeg har fået den uddannelse, jeg ville have og lever i dag livet fuldt ud med et krævende job, som jeg tidligere ikke troede skulle blive muligt.

Jeg er desuden gruppeleder for en af Angstforeningens selvhjælpsgrupper på Frederiksberg – et tilbud, som jeg tidligere selv har haft stor glæde af.

I mit foredrag vil jeg fortælle om:

• angstens basale væsen som et irrationelt fænomen, der lever i vores tanker
  • hvordan man kan tillægge sig et nyt og gavnligt syn på angsten generelt samt på de konkrete situationer, hvori angsten optræder
  • hvilke metoder og principper, jeg har fundet gavnlige i forhold til at komme angsten til livs

Jeg vil desuden fortælle kort om Angstforeningens tilbud og om, hvordan vores selvhjælpsgrupper fungerer.

Angst er ikke noget, man skal lade sig være begrænset af. Angst kan være sundt at opleve for at blive til et helt menneske, men angsten skal tæmmes, indtil den ikke længere begrænser en i at leve sit liv. Derfor er mit oplæg motiverende med udgangspunkt i, at angst kan og skal kureres – og helst med det samme!

For mig er det samtidig en rigtig god øvelse at få lov at udfordre mig selv ved at holde foredrag om angsten.

Et foredrag med Ulrich varer ca. 1 time inkl. spørgsmål og koster kr. 1500
Ved foredrag uden for Storkøbenhavn tillægges transportudgifter.
Bestil dit foredrag her:  / 42 92 02 96