Selvhjælpsgruppe – anmodning om deltagelse

I en selvhjælpsgruppen kan du møde ligestillede, udveksle erfaringer og give/modtage støtte og opbakning. Du kan også arbejde med selvhjælpsmateriale og små øvelser, lige som gruppelederne vil kunne tilbyde psykoedukation (undervisning i angsten og dens mekanismer).

Det er vigtigt, at du møder regelmæssigt i gruppen og derved bidrager til stabilitet og fællesskab. På den måde får både du og de øvrige deltagere mest muligt ud af gruppen.

For at deltage i en selvhjælpsgruppe skal du være fyldt 18 år og være medlem af Angstforeningen (250 kr. /kalenderår).

Praktisk taget alle sygdomme og lidelser såvel fysiske som psykiske kan medføre angst. Det er derfor vigtigt for os at understrege, at Angstforeningens grupper er for mennesker med ”rene” angstlidelser, evt. kombineret med depression, OCD eller stress. Hvis du har andre psykiatriske lidelser, har vi ikke mulighed for at yde den rette støtte og henviser derfor til fx SIND.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal udfylde skemaet eller om, hvorvidt en selvhjælpsgruppe er det rigtige for dig, er du meget velkommen til at kontakte os på 70 27 13 20. Så vil vores rådgivere hjælpe dig.

BEMÆRK VENLIGST: Vores grupper er hjælp til selvhjælp - ikke et tilbud om behandling!

Vælg venligst en adresse fra den fremkomne liste, da forslagene er hentet fra et register over alle valide, danske adresser
Er du medlem af Angstforeningen?
Vigtig info!

Det er ikke et krav, at du skal være medlem af Angstforeningen for at stå på venteliste, men som medlem bliver du placeret på venteliste før ikke-medlemmer.

Sådan ændrer du din status fra ikke-medlem til medlem:
Ved indmeldelse via netbutikken:
Sæt X i boksen ”Jeg står på venteliste til selvhjælpsgruppe”

I øvrige tilfælde:
Du bedes ringe til 70 27 13 20 eller maile til , så snart du i forbindelse med indmeldelse har modtaget dit medlemsnummer i velkomstbrevet.

Som medlem støtter du Angstforeningens arbejde. Til gengæld får du glæde af medlemsbladet AngstAvisen, som udkommer fire gange om året med personlige historier, artikler om angst og behandling, boganmeldelser m.m. Du får også gratis adgang til de fleste af vores foredrag, lige som vi kan tilbyde medlemsrabat på visse bøger, cd’er, online selvhjælps- eller behandlingsprogrammer m.v.

(De 4 cifre står i dit velkomstbrev).
Bemærk venligst, at vi ikke udsender post vedrørende grupperne. Hvis vi og gruppelederne skal kunne kontakte dig, foretrækker vi at gøre dette pr. email. Du kan oprette en gratis email konto mange steder f.eks. hos Outlook, Google eller Yahoo!. Er dette alligevel ikke en mulighed, skal du oplyse et telefonnummer. Vi vil gerne vide, om der er tale om et mobilnummer eller et fastnetnummer, da vi i førstnævnte tilfælde, vil kunne kontakte dig via sms.
Angstform(er): (skal udfyldes)
Sæt kryds ud for de angstformer du har. Du behøver ikke at have en officiel diagnose. Er du i tvivl, så kontakt gerne vores rådgivning på 70 27 13 20.
For at kunne deltage i en gruppe skal du kunne sætte kryds i nedenstående rubrikker: (skal udfyldes)
Hvis der er ugedage (mandag-torsdag), hvor du ikke vil kunne møde i aftentimerne så angiv dagene her
(Grupperne mødes hver anden uge kl. 19 - 21, enkelte lidt tidligere).

Hvis der er uger (lige eller ulige), hvor du ikke vil kunne møde i aftentimerne så angiv det her:
Intro til valg af by(del) (skal udfyldes)
Du kan vælge 1 – 3 byer og/eller foreslå en ny by.

Vi modtager jævnt hen ønsker til grupper i flere forskellige områder. Inaktive områder betyder, at der er tilmeldinger, men ikke nok til, at der kan startes en gruppe op endnu. Du kan tilmelde dig inaktive byer, men skal altså være forberedt på at væbne dig med tålmodighed!

Vi har to slags grupper. Den ene type kalder vi for blandede grupper, fordi deltagerne har forskellige former for angst. Den anden gruppetype har fokus på socialangst. Deltagerne kan godt have andre former for angst også, men alle har socialangst.
Blandede grupper er markeret med BL og grupper for socialangst er markeret med S.

Bemærk, at der også kan være ventetid til aktive grupper. Du hører fra os, når der er plads.
Aktiv
Amager
Brønshøj
Frederiksberg
Hillerød
Odense
Roskilde
Slagelse
Aalborg S
Aarhus
Inaktiv
(Oprettes ved nok deltagere)
Online (mødes på Teams)
Esbjerg
Haderslev
Helsingør
Herning
Horsens
Lyngby
Nykøbing Falster
Rønne
Svendborg
Sønderborg
Thisted
Vejle
Aabenraa
Aalborg Bl
Vælg 1. prioritet

Vælg evt. 2. prioritet

Vælg evt. 3. prioritet

Forslag til ny by
Du kan også nøjes med at foreslå en ny by og undlade at vælge blandt byerne på listen.

Hvis du skriver et forslag til en ny by, som du gerne vil på venteliste til, skal du være opmærksom på, at vi ikke kan starte en gruppe op, før der kommer nok interesserede. Vi kan med andre ord ikke garantere, at der oprettes en gruppe i den foreslåede by.
Bemærkninger:
(Her kan du skrive, hvis du har særlige tilføjelser). Maks 100 anslag! Alt over 100 anslag kommer ikke med.

(Ingen oplysninger udleveres til myndigheder eller samarbejdspartnere. De er til foreningens interne brug.)
Kontrolspørgsmål
For at undgå at spambots skal misbruge denne formular til at sende fup-beskeder, phishing og spam, er vi desværre nødt til at bede dig indtaste de tre første bogstaver i vores lands navn.

Husk at give os besked, hvis du ændrer mailadresse eller telefonnummer. Eller hvis du ikke længere ønsker at stå på venteliste til en gruppe. Skriv da til .

Vi gør opmærksom på, at vores grupper ikke er behandling. Du kan læse mere om vores grupper her.