Arrangementer

SINDETS DAG: Fortællekoncert med ME AND MARIA - Sange der tænder lys i mørket, Vejle

Glæd dig til en nærværende oplevelse, når den danske duo ME AND MARIA skaber rum til ro og fordybelse med smukke, blide sange og fortællinger. Musikerne Maria Anna Rosenberg og Johannes Pehrson deler ud af deres erfaringer i psykiatrien, både som musikere og pårørende.

Me and MariaSangerinde Maria mistede sin psykisk syge mor til selvmord i 2011 efter 8 måneders indlæggelse. Siden dengang har Maria haft et ønske om at bringe mere kreativitet ind i psykiatrien: ”Vi forsøger at bruge vores musik til at tænde lys i mørket og skabe plads til alle følelser, også de svære. Vores erfaring er, at jo mere man kan dele ud af oplevelser om ensomhed, angst, sorg osv., jo sværere får de følelser ved at vokse og overtage sindet”.

ME AND MARIA har spillet en lang række koncerter på både lukkede og åbne afdelinger samt koncerter for pårørende og tidligere indlagte. Man kan forvente en aften med masser af nærvær, rummelighed og høj kvalitet.

Dørene åbnes kl. 18, hvor publikum kan besøge foreningernes stande.

Arrangør: IFS Vejle Kommune, Bedre Psykiatri Vejle, SIND Vejle, LAP Vejle, OCD-Foreningen Vejle, Angstforeningen, Depressionsforeningen, Vejle Kommune og PsykInfo Region Syddanmark
Tid: Onsdag den 13. oktober kl. 19.00 – ca. 21.00
Sted: Sundhedshuset Vejle, Auditoriet, Vestre Engvej 51, Indgang B, 7100 Vejle