FILMFESTIVAL: Dont fear the weird, Vejle

PsykInfo er en del af filmfestivalen “Don’t fear the weird”, der foregår flere steder i landet.

Mand med sært apparat på hovedetPå festivallen viser vi kortfilm lavet af elever fra ungdomsuddannelsernes medielinjer. Filmene vil indeholde problemer, udfordringer eller dilemmaer, men samtidig have en ”konstruktiv inspirerende ånd” over sig, hvorfor filmenes omdrejningspunkt vil være historier, budskaber eller situationer, der kan give viden, inspiration eller skabe håb for andre unge.

Der vil også blive vist kortfilm lavet af EN AF OS-ambassadører, der sætter fokus på, hvordan man lever og håndterer et liv med psykisk sygdom.

Festivallen startes og afsluttes med to spændende foredrag af de prisvindende instruktører Christian Sønderby Jepsen og Jonas Risvig, der vil fortælle om filmmediets muligheder, og hvordan man gennem filmen kan beskrive og fortælle nærværende historier om livet og de udfordringer, det bringer os.

Midt på eftermiddagen bliver der et break fra filmens verden med en mini intimkoncert med sangerinden Nana Schwartzlose.

Program for dagene:
Mandag den 11. oktober

• Velkomst ved Ulla Lindgren
  • Indlæg af Filminstruktør Christian Sønderby Jepsen. Bodilvinder 2012 for bedste dokumentarfilm. Nomineret til en Robert for årets bedste kortfilm
  • Fremvisning af kortfilm, produceret af unge på ungdomsuddannelsers (og andre skolers) medielinjer med efterfølgende præsentation af filmens instruktører og medvirkende
  • Musik med Nana Schwartzlose
  • Fremvisning af kortfilm, produceret med ungdomsuddannelsers medielinjer med efterfølgende præsentation af filmens instruktører og medvirkende

Tirsdag den 12. oktober

• Fremvisning af film lavet til ”Brugernes Bio”. Præsentation af EN AF OS-ambassadører der har lavet filmene
  • Musik med Nana Schwartzlose
  • Fremvisning af kortfilm, produceret med ungdomsuddannelsers medielinjer (og andre skolers)  med efterfølgende præsentation af filmens instruktører og medvirkende
  • Indlæg af Instruktør og fotograf Jonas Risvig. Vinder af Zulu Awards i 2016 for Årets Originale Tv-program. I 2019 vinder af publikumsprisen ved Ekko Shortlist Award