Forskningsprojekt søger deltagere

med Generaliseret angst i København eller Næstved. Anonym deltagelse mulig.

Internetbaseret selvhjælpsterapi mod selvmordstanker

Har du selvmordstanker, og har du lyst til at være med i et forskningsprojekt, som undersøger om internetbaseret terapi kan hjælpe personer med selvmordstanker?

16-06-17

Forskningsprojekt søger deltagere

med Generaliseret angst i København eller Næstved. Anonym deltagelse mulig.

PERSONER OVER 18 ÅR MED GENERERALISERET ANGST SØGES TIL PSYKOLOGISK FORSKNINGSPROJEKT

Hvordan vi bruger vores opmærksomhed spiller en stor rolle i forhold til udvikling af psykiske problemtilstande. Imponerende forskningsresultater fra England har vist, at alene en simpel og skånsom teknik i opmærksomhedstræning reducerede depressionssymptomer signifikant hos klienter, der i årevis havde lidt af tilbagevendende depression. Nu ønsker vi at reproducere dette studie og teste teknikkens effekt i forhold til generaliseret angst.

Den ansvarlige for forsøget, Tina Bihal, er psykolog i Cektos og udfører dette forsøg som et projekt, der vil blive præsenteret til en international videnskabskonference i efteråret 2017.

Al deltagelse i dette forskningsprojekt er gratis og anonymt.

Hvad tilbyder vi:
- En teknik der hjælper dig med at træne din opmærksomhed
- En unik mulighed for at bidrage til banebrydende international forskning
- Gratis forfriskninger
- Gratis behandling. Normalt koster vores psykologbehandling 1000 kr. i timen.

Hvad skal du:

• Være til rådighed 1 time om ugen i enten Næstved/KBH i perioden 3. juli-7. august, 2017. Sesssionerne planlægges med Tina Bihal, som vil forsøge at tilpasse sessionerne ifht. hvornår du kan.
  • Besvare nogle korte spørgsmål telefonisk (5-10 minutter) omkring dit humør og din håndtering af tanker.
  • Ikke deltage i anden/ny behandling i perioden 3. juli-7. august, 2017. Dette gælder også ændring af igangværende medicinsk behandling (f.eks. ændring af dosis, eller medicintype, etc.).
  • Respektere tavshedspligt og ikke dele fortrolige informationer med individer der ikke deltager i projektet eller i de sociale medier.

Alle informationer der omhandler dette projekt vil blive håndteret med fuld diskretion og anonymitet. Du kan når som helst og uden grund trække dit samtykke tilbage.

Tina Bihal og Cektos har ikke nogle selvstændige økonomiske eller politiske interesser i forsøgets gennemførelse eller resultater.

For yderligere information eller ønske om deltagelse, kontakt venligst Tina Bihal på tina.bihal@cektos.dk

AngstRadio
Vi vender tilbage efter sommerferien.