Selvhjælpsgruppe – anmodning om deltagelse

I en selvhjælpsgruppen kan du møde ligestillede, udveksle erfaringer og give/modtage støtte og opbakning. Du kan også arbejde med selvhjælpsmateriale og små øvelser, lige som gruppelederne vil kunne tilbyde psykoedukation (undervisning i angsten og dens mekanismer).

Det er vigtigt, at du møder regelmæssigt i gruppen og derved bidrager til stabilitet og fællesskab. På den måde får både du og de øvrige deltagere mest muligt ud af gruppen.

For at deltage i en selvhjælpsgruppe skal du være fyldt 18 år og være medlem af Angstforeningen (250 kr. /kalenderår).

Grupperne er for mennesker med ”rene” angstlidelser, evt. kombineret med depression, OCD eller stress. Hvis du har andre psykiatriske lidelser, har vi ikke mulighed for at yde den rette støtte og henviser derfor til fx SIND.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal udfylde skemaet eller om, hvorvidt en selvhjælpsgruppe er det rigtige for dig, er du meget velkommen til at kontakte os på 70 27 13 20. Så vil vores rådgivere hjælpe dig.

BEMÆRK VENLIGST: Vores grupper er hjælp til selvhjælp - ikke et tilbud om behandling!

Fornavn:
Efternavn:
Er du medlem af Angstforeningen? Vigtig info!

Det er ikke et krav, at du skal være medlem af Angstforeningen for at stå på venteliste, men som medlem bliver du placeret på venteliste før ikke-medlemmer.

Sådan ændrer du din status fra ikke-medlem til medlem:
Ved indmeldelse via netbutikken:
Sæt X i boksen ”Jeg står på venteliste til selvhjælpsgruppe”

I øvrige tilfælde:
Du bedes ringe til 70 27 13 20 eller maile til , så snart du i forbindelse med indmeldelse har modtaget dit medlemsnummer i velkomstbrevet.

Som medlem støtter du Angstforeningens arbejde. Til gengæld får du glæde af medlemsbladet AngstAvisen, som udkommer fire gange om året med personlige historier, artikler om angst og behandling, boganmeldelser m.m. Du får også gratis adgang til de fleste af vores foredrag, lige som vi kan tilbyde medlemsrabat på visse bøger, cd’er, online selvhjælps- eller behandlingsprogrammer m.v.

Nej Ja
Medlemsnummer:
(De 4 cifre står i dit velkomstbrev).
Er medlemsnummeret bortkommet, så indtast 0 (nul) i feltet og udfyld i stedet adresse og postnummer.
Adresse:
Postnummer:
Bynavn:
Telefon: Mobil  : Fastnet
Gentag telefon:
Mail: Jeg har ikke nogen email adresse.
Gentag mail:
Fødselsår:
Angstform(er):
Sæt kryds ud for de angstformer du har. Du behøver ikke at have en officiel diagnose. Er du i tvivl, så kontakt gerne vores rådgivning på 70 27 13 20.
Socialfobi
Panikangst
Agorafobi
Generaliseret angst
Helbredsangst/Sygdomsangst
PTSD
BDD (Body Dysmorphic Disorder)
For at kunne deltage i en gruppe skal du kunne sætte kryds i nedenstående rubrikker:
  • Jeg er orienteret om, at selvhjælpsgrupperne er for mennesker med ikke-psykotiske angstlidelser evt. kombineret med depression og/eller OCD. (I tilfælde af tungere psykiatriske diagnoser henviser vi til SIND).
  • Jeg har hverken alkohol- eller stofmisbrug
  • Jeg er i stand til at lytte til, rumme og respektere de øvrige deltagere i en gruppe. Og jeg er parat til at bidrage til en imødekommende og omsorgsfuld stemning.
  • Jeg er indforstået med at skulle møde stabilt i gruppen både af hensyn til mig selv og de øvrige deltagere
  • Skulle jeg blive forhindret i at møde, vil jeg melde afbud til gruppelederne i god tid.
  • Når jeg ønsker at stoppe i gruppen, giver jeg gruppelederne besked. (Gruppedelederne og gruppemedlemmerne bekymrer sig for mig, hvis jeg bare bliver væk. Samtidig kan pladsen hurtigt gives videre til en anden på ventelisten).
Er der ugedage (mandag-torsdag), hvor du ikke vil kunne møde i aftentimerne?
(Grupperne mødes hver anden uge kl. 19 - 21, enkelte lidt tidligere).
Ja Nej
mandag
tirsdag
onsdag
torsdag
Hvilken by(del) søger du gruppe i?
Du kan vælge 1 – 3 byer og/eller foreslå en ny by.

Vi har grupper i nedenstående byer.

BL= grupper for panikangst, agorafobi, generaliseret, helbredsangst og socialfobi
S = grupper kun for socialfobi

Jylland
Body Dysmorphic Disorder

Prioritet:

Anden by eller bydel

Her kan du skrive dit forslag til en ny by, som du gerne vil på venteliste til.

Kommer der interesserede nok, starter vi en gruppe i den foreslåede by. I mellemtiden kan du vælge blandt de eksisterende byer på listen.

Du kan også nøjes med at foreslå en ny by og undlade at vælge blandt byerne på listen.

Vi kan ikke garantere, at der oprettes en gruppe i den foreslåede by. Dette afhænger af, om der kommer interesserede nok.

Forslag til ny by:

Bemærkninger:
(Her kan du skrive, hvis du har særlige tilføjelser). Maks 100 anslag! Alt over 100 anslag kommer ikke med.

Jeg giver tilladelse til, at mine oplysninger registreres på ventelisten.
(Ingen oplysninger udleveres til myndigheder eller samarbejdspartnere. De er til foreningens interne brug.)
Kontrolspørgsmål

Husk at give os besked, hvis du ændrer mail-adresse eller telefonnummer. Eller hvis du ikke længere ønsker at stå på venteliste til en gruppe. Skriv da til .

Vi gør opmærksom på, at vores grupper ikke er behandling. Du kan læse mere om vores grupper her.