min søn på 12, hvordan skal jeg forholde mig?

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
thotho123

min søn på 12, hvordan skal jeg forholde mig?

Indlæg af thotho123 » 04 jan 2019 10:42

Hej min søn på 12 er en følsom gut. Vellidt af venner og har det godt i skolen, men der skal ikke meget til før han bliver bange.
I skolen havde de noget om den afskyelige snemand, der gik et par nætter, hvor han græd og var bange for det. Han så på et tidspunkt noget i tv om psykisk sygdom, og igen når han skal sove, græder han og fortæller han er bange for han er skizofren,
Nu er den der igen, han græder og vil ikke fortælle hvad han er ked af. Han ser meget youtube og er meget let påvirkelig.
Efter at have nærmest hevet det ud af ham, fortæller han jeg er homoseksuel. Han ser meget Morten Münster, som lige er sprunget ud på Youtube, og jeg ved ikke om det er det han tænker på eller om han allerede nu, kan have de tanker. Jeg er meget forvirret, har ikke noget imod hvis han er homoseksuel, men jeg er ked af at han måske tager alle de informationer til sig han ser på og tror han er det og det. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til det. Han bliver 13 til april. Både min mand og jeg fortalte ham, at vi acceptere og elsker ham uanset hvad, men jeg er meget bekymret om det blot også er noget han har taget til sig, fordi han har set det på youtube.
det er tit her på det seneste hvor han ligger og græder når han skal sove, fordi han spekulere over ting, også om vi dør fra ham osv.
Det er svært:-(

Besvar