Jag/ryk i hovedet

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Markmalev

Jag/ryk i hovedet

Indlæg af Markmalev » 15 nov 2018 22:49

Hej Alle,

Jeg er ny på siden, og jeg ville så gerne vide, om andre også har oplevet disse symptomer som mine.

Jeg prøver så godt jeg kan, at beskrive dem.

Jeg ligger f.eks ned på min sofa, og pludselig får jeg følelsen af, at oppe i min hjerne bliver der lige ''rykket'' ud til venstre side. Og hvergang jeg oplever den, får jeg de der sommerfugle i maven fornemmelsen, som om at jeg er bange. Nogle gange, når jeg går udenfor, kan jeg også få fornemmelsen af, at jeg bliver ''trukket'' over i den venstre side, ligesom om nogen skubber mig. Men det er hovedet/hjernen der føler, der gør det. Det er vildt ubehageligt. Det siger også ''knæk lyd'' i siderne af mit hoved, lidt over tenningerne... Jeg er ikke sådan svimmel, men det føles hurtigt som måske en svimmel fornemmelse, som ligesom trækker hoveder/hjernen til siden, eller for/bag ud.

Har andre oplevet disse symptomer også?

Hilsen M

Caroline_O

Re: Jag/ryk i hovedet

Indlæg af Caroline_O » 13 dec 2018 23:30

Hej M,

Er du anspændt i skuldre og nakke? Jeg har selv haft problemer med spændingshovedpine i flere år, og jeg har oplevet lignende "jag" i hovedet som du beskriver.

Itcouldbeyou

Re: Jag/ryk i hovedet

Indlæg af Itcouldbeyou » 16 dec 2018 21:12

Jeg kender godt den slags symptomer. Svimmelhed oplever jeg dagligt, og det er belastende når jeg f.eks. går ned ad trapper. Så bliver jeg bange for at falde. Mht. de der ryk/jag, så sker det når jeg får angstanfald og op til det sker. Men jeg oplever det ikke som hjernen der skyder sig i en bestemt regning - mere som musklerne i nakke og hals, der spændes uden min egen kontrol. For mig virker det at lægge mig ned med en varmedunk på brystet og trække vejret dybt.

Besvar