Angst for dårlig økonomi

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Sofieamalie

Angst for dårlig økonomi

Indlæg af Sofieamalie » 12 sep 2018 12:44

Hej

Jeg har siden jeg flyttede hjemmefra oplevede en udvikling af min ellers generaliserede angst. Selvom jeg har fint styr på min økonomi og sørger for at betale mine regninger SEKUNDET de kommer ind ad døren, så oplever jeg tit at ligge søvnløs om natten.
Jeg har tanker om at uforudsete regninger kommer ind og smadre min økonomi. Jeg ved det ikke er rationelt, for jeg sørger som sagt altid for at betale mine regninger. Men det er som om at det her nye kapitel i mit liv (jeg er 23 og jeg er på SU) har sat gang i nogle tanker om, at jeg kan blive sat på gaden når jeg mindst venter det, eller at jeg pludselig ikke har penge til mad og at jeg skal gå rundt og være sulten.
Jeg ved ikke hvor de her tanker som sådan kommer fra, men jeg har som sagt i forvejen angst, som tit opstår i mig og min krop når jeg skal mødes med venner på offentlige steder, eller generelt bare bevæger mig ud i trafikken eller på gader. Ikke i mit eget nabolag, men i andre dele af byen eller udenfor.
Hvis andre kan genkende denne form for angst og disse tanker, hvad har i så gjort? Jeg synes personligt at det har været rart at læse på en side som https://jyskelaan.dk/, hvor jeg har læst en masse korte og konkrete artikler om, hvordan kan får sig en sund økonomi. Jeg føler allerede at jeg gør mange af de her ting, men jeg ved ikke om jeg gør nok. Jeg er bare så bange for ikke at kunne have et normalt liv, hvis nu jeg ikke kan leve normalt og godt på grund af mangel på penge eller hvis jeg mister min bolig.
Hjælp..
Mvh

Besvar