Angst hele livet

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
JoshuaR

Angst hele livet

Indlæg af JoshuaR » 25 jan 2012 10:43

Hej
Jeg er 21 år og har haft angst næsten hele mit liv. Tror det hele begyndte i 6 års alderen hvor jeg begyndte at være bange for at falde i svøn af frygt for jeg ikke skulle vågne op, og efter det har det hele bare blevet værre. Nu sidder jeg her som 21 årige (næsten 22) og har meget angst for at forlade mit hjem, frygter der vil ske mine nærmeste noget hele tiden. Hvis min kæreste går uden for døren f.eks på arbejde er jeg altid så pisse bange for der sker hende noget. Jeg kan heller ikke være i rum med for mange mennesker, det gir mig svede ture, hjerte banken samt jeg begynder at ryste. Lige ledes er det hvis jeg skal møde nye mennesker. Til tider har jeg osse følelsen af at der er nogen som følger efter mig. Jeg har altid skulle ``skjule´´ min angst fordi i min familie skal man være stærk, og det er ikke godt at virke svag til verden udenfor(Det er ikke min mors skyld hun var bare enlig mor til 4 drenge da min far døde) det er noget jeg har ``lært´´ hvis man kan kalde det, det af mine brødre. Jeg har aldrig vist min angst til nogen, før min kæreste kom ind i billede 5½ år siden. Det er enligt hendes skyld jeg er kommet i behandling nu. Enligt ville jeg helst bare isolere mig fra verden i mit lille hjem, det er der jeg har det bedst og ligeledes der hvor jeg føler mindst angst.
udover min angst lider jeg osse af Atopisk eksem, det har så gjort at jeg nok aldrig får et normalt arbejde. Tvivler osse på jeg ville kunne passe et normalt arbejde på nuværende tidspunkt.

Lige pt er jeg kommet på kontanthjælp fra d.1/2-2012 og min læge vil have mig på Citalopram Sandoz. Føler lidt jeg måske skulle snakke med en psykolog, men det er der desværre ikke råd til lige pt. Så håber på kommunen vil give et eller andet tilskud til dette.

Jeg ville enligt bare høre om der er andre herinde der har noget der ligner mit angst og hvad der hjalp jer. For lige pt er jeg ikke der hvor jeg gerne vil være i mit liv. Det har taget mig langtid at anderkende min sygdom og hvad den har gjort ved mig som person.

Og i må lige se borte fra stavefejl der er nok et par stykker.

på forhånd tak!

JoshuaR

Re: Angst hele livet

Indlæg af JoshuaR » 25 jan 2012 20:45

Skal jeg forlange at snakke med en psykiater da jeg ikke har penge til en psykolog eller hvordan?

På forhånd tak!

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 26 jan 2012 15:14

Hej Joshua

Lægen kan henvise til psykolog for angst da du er mellem 18 og 28. Sygesikringen vil betale en den største del så prisen i skrivende stund er på 377 kroner for første samtale og 314 kroner for alle efterfølgende psykolog samtaler.

Du kan godt gå til lægen og bede om en henvisning til en psykiater eller psykiatrien. Der er måske gruppeterapi i psykiatrien i dit område - hvis der er vil det være gratis.

På medicinpriser.dk kan man se at citalopram sandoz koster 45 kroner for en pakke med 100 stk på 10mg - i skrivende stund. Jeg ved ikke hvor presset din økonomi er.

Det der har hjulpet mig er medicin sammen med terapi. Det er virkelig en effektiv kombination. Min angst er mindsket meget.

Håber du kan bruge det til noget.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

JoshuaR

Indlæg af JoshuaR » 27 jan 2012 17:26

Hej igen.
Pengene er små lige pt da jeg lige er kommet på kontant hjælp.
Er pt bange for at komme på sådan et forløb med andre unge som kommunen har. Har det ikke godt når jeg forlader mit hjem, samt hvis jeg skal være sammen med nye mennesker. Jeg er altid den person der sidde og siger intet. Folk tror jeg er mærkelig, men jeg har bare så svært ved at komme i snak med folk jeg ikke kender.
Og jeg ved det bliver en lang kamp med kommunen om hvad min fremtid skal bringe. Bare trist i sådan et land som danmark at man skal presse folk på den her måde. Er helt sikker på jeg får det værre når jeg skal ud i div. jobprøvninger.

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 29 jan 2012 15:04

Hej Joshua

Det er vigtigt at fortælle din sagsbehandler om dine angst problemer.
I så fald vil du havne i det der hedder matchgruppe 3 - her tages der hensyn til dine angst problemer.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

JoshuaR

Indlæg af JoshuaR » 30 jan 2012 13:54

Så har jeg fortalt min sagsbehandler om mine angst problemer og jeg kom i en match 2 hvilke jeg ikke er tilfreds med. De var ved at smide mig i en Match 1 hvilke jeg sagde nej til det kunne jeg ikke holde til psykisk, med alle de mennesker.

JoshuaR

Indlæg af JoshuaR » 30 jan 2012 13:57

Og jeg sagde til hende flere gange at jeg ikke kunne holde til det psykisk at jeg skulle møde nye mennesker og være i rum med flere mennesker lige pt, men det ville hun ikke lytte til. Jeg fik valget mellem match 2 hvor der kommer folk og henter mig ud til det sted jeg skal være sammen med andre mennesker, eller osse kunne jeg komme ned til job guiderne hvor jeg ville blive mødt af flere 100 mennesker.
Jeg føler mig så dårligt behandlet lige pt, og jeg har så svært ved at sige fra.

Merete1976

Indlæg af Merete1976 » 31 jan 2019 16:23

Jeg ved det er et gammelt opslag. Men du er sej😊 jeg ligger i min seng på 2 måned. Det hele startede med et psnikanfald med voldsom svimmelhed. Nu er jeg så angst for angsten også. Har agorafobi ig tør ikke forlade mit hjem. Af frygt for at få et angstanfald. Jeg har så mange fysiske symptomer så jeg tror jeg fejler alverdens sygdomme.

Besvar