Som om gulvet bevæger sig

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.

Som om gulvet bevæger sig

Indlægaf lilleT » 11 maj 2011 20:54

I et par uger har jeg haft en følelse at at gulvet bevæger sig når jeg går. Det er ikke konstant, det kommer flere gange om dagen og varer fra et par sekunder til nogle få minutter. Nogle dage er det værre end andre. :(
Det er kun når jeg går - når jeg ligger, sidder eller står er der ingenting, og heller ikke når jeg cykler.

Jeg er så bange, og er sikker på at der er noget helt galt med mig. Jeg er SÅ bange for at have en hjernesvulst eller lignende. Jeg har dog ikke andre symptomer end svimmelheden, men alligevel... Jeg tænker på det konstant :(

Og så kan jeg ikke lade være med at læse på nettet, selvom jeg ved at de er meget dumt. For selvom der står at svimmelhed i langt de fleste tilfælde ikke skyldes noget alvorligt, så hæfter jeg mig alligevel ved de få tilfælde hvor svimmelhed skyldes svulster i hjernen.

Jeg har utrolig mange spændinger i kroppen, både i nakke, ryg og ben, og selvom jeg har læst at spændinger godt kan være skyld i svimmelhed, så har jeg bare svært ved at tro på at det er det der er tilfældet her.

Jeg er bare så træt af det. :(
lilleT

Re: Som om gulvet bevæger sig

Indlægaf regnbueQ1971 » 12 maj 2011 17:25

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, ej hellere om du har været ved lægen ;-)

Men svimmelhed er meget almindeligt i forbindelse med stress, angst og depressioner.

:D
regnbueQ1971

Indlægaf lilleT » 12 maj 2011 19:28

Jeg har ikke været ved lægen endnu, men det skal jeg i morgen. Jeg er så bange :(
lilleT

Indlægaf kriztina » 13 maj 2011 07:21

hej med dig.

Jeg har det på samme måde, og kan nok berolige dig med det er dine spændinger.
Jeg har selv spændinger og ja har stor set myoser over det hele fordi jeg spænner så meget.
Jeg var selv bange for den der svulst i hovedet, og var i mandags ved neulog. Kan næsten garantere dig at det ikke er en svulst, så ville der være flere symptomer. Men nu vil jeg ikk skrive hvilken for så føler du nok du har dem (kender det selv aaaaaaaaalt for godt)
Hvad jeg ikk har fejlet,puha det er ikke små ting.
Har du prøvet massage for de spændinger???
Kan varmt anbefale det i hvertfald.
Vend lige tilbage hvad lægen har sagt:)

Knus og tanker fra mig til dig.
kriztina

Indlægaf lilleT » 13 maj 2011 16:59

Tak skal du have. "Dejligt" at høre, at jeg ikke er den eneste der har det sådan :lol:

Jeg var ved lægen i dag. Og tjaaah, jeg blev ikke voldsomt klogere.

Jeg fik taget blodtryk, målt blodsukker og blodprocent, og alt var normalt. Jeg fik også kigget i ørerne, tjekket reflekser, balance og den slags. Også normalt...

Så han sagde, at han ikke troede at der var noget som helst i vejen. Muligvis en virus... :|

Men jeg trøster mig da med, at han ikke mente at der var anledning til at foretage sig yderligere. Det må vel betyde, at han er nogenlunde overbevist om at der ikke er noget? :?:

Han sagde, at det sikkert ville gå over af sig selv, og hvis det ikke gjorde det, måtte vi jo tage den derfra (Hvad det så end skal betyde :shock: )

Jeg nævnte også mine spændinger og spurgte om det kunne være det, men det sagde han at det ikke var, når det var den slags svimmelhed hvor man føler at gulvet bevæger sig. :shock:
lilleT

Indlægaf regnbueQ1971 » 14 maj 2011 10:55

Når jeg har høj angst, feks et begyndene panik anfald, så føler jeg også at gulvet gynger. Det plejer så at udløse endnu mere angst, og pludselig kan jeg finde mig selv midt i et fuldt blæast angstanfald :D .. Den bedste måde jeg kan se det IKKE er sygdom på er, at når jeg forlader "situationen" feks sætter mig ned, laver noget andet så tankerne flyver væk fra svimmelhed, ja så er jeg ikke svimmel længere. Og en sygdom kommer ikke kun når vi går, så ville den også være der når vi sidder eller ligger. :D
regnbueQ1971

Indlægaf lilleT » 23 maj 2011 18:22

I morgen skal jeg til kiropraktor. Hvis det virkelig er spændinger eller lign. (hvilket jeg selv tror på i de gode perioder), så burde det jo kunne hjælpe :)
lilleT

Indlægaf PT1972 » 25 maj 2011 12:12

lilleT skrev:I et par uger har jeg haft en følelse at at gulvet bevæger sig når jeg går. Det er ikke konstant, det kommer flere gange om dagen og varer fra et par sekunder til nogle få minutter. Nogle dage er det værre end andre. :(
Det er kun når jeg går - når jeg ligger, sidder eller står er der ingenting, og heller ikke når jeg cykler.

Jeg er så bange, og er sikker på at der er noget helt galt med mig. Jeg er SÅ bange for at have en hjernesvulst eller lignende. Jeg har dog ikke andre symptomer end svimmelheden, men alligevel... Jeg tænker på det konstant :(

Og så kan jeg ikke lade være med at læse på nettet, selvom jeg ved at de er meget dumt. For selvom der står at svimmelhed i langt de fleste tilfælde ikke skyldes noget alvorligt, så hæfter jeg mig alligevel ved de få tilfælde hvor svimmelhed skyldes svulster i hjernen.

Jeg har utrolig mange spændinger i kroppen, både i nakke, ryg og ben, og selvom jeg har læst at spændinger godt kan være skyld i svimmelhed, så har jeg bare svært ved at tro på at det er det der er tilfældet her.

Jeg er bare så træt af det. :(

Hej lilleT

Jeg ved præcis, hvad du snakker om. Jeg har helt den samme følelse; som om, gulvet gi'r lidt efter, når man står/går (mest står).
Jeg føler det lidt som om, jeg står op i et tog, der kører. De der små ryk og skub, som man automatisk kompenserer for. Vildt generende (og angstprovokerende).
Jeg har været til et hav af neurologer, er MR-scannet tre gange, har fået taget rygmarvsprøve, har fået testet nervesystem mm. Intet galt. Myyystisk.

/P
PT1972

Indlægaf PT1972 » 31 maj 2011 17:09

Læs evt. det her indlæg fra en amerikansk hjemmeside for sygdomsangst mm.:

Floor or ground feels like it is moving up, down, vibrating

The symptom:
Suddenly, the floor or ground feels like it moved or is moving. It cal feel like it moved up, down, or is shaking or vibrating. Sometimes it can feel as if what you are standing , sitting, lying on is unstable - like you are in a boat on the water - even if it is solid ground, concrete or other stable surface. It also can feel as if you've just dropped, as if in an elevetor.

This sensation may frighten you, Many respond to this symptom with fear because they initially think that it is being caused by a brain tumor or other serious neurological or biological problem with the brain or nervous system. The resulting fear may be sufficient to cause a panic attack.

This sensation may only last only a few brief moments, may come and go regularly or may persist much longer than you think it should.

The reason:
The nervous system is responsible for sending and receiving sensory information to and from the brain, including playing a major role in our equilibrium. When the nervous system becomes overstimulated, it can misbehave and cause all sorts of sensory problems, including causing sensations that don't have a real physical cause, such as this symptom.

When I (Jim Folk) first experienced this symptom, I panicked because I thought it was caused by a serious medical or mental illness. So yes, it can really scare you if you are unaware of why it occurs.

But like all stress and anxiety symptoms, this symptom is harmless and not an indication of some serious physical or mental illness. It is, however, letting you know that your body is overstimulated and requires attention. Once your body's overstimulation has been addressed, your nervous system will stop misbehaving and eliminate false sensations and symptoms, including this one.

But as long as you are experiencing false sensations and symptoms, however, your body is still overly stressed or hasn't sufficiently recovered. The body only sends these kinds of symptoms when it is overly stressed. Practicing your recovery strategies, and for long enough, allows your body to fully recover. Once recovered, it stops sending these kind of sensations and symptoms.

Unfortunately, there aren't any quick-fix solutions for this symptom. Returning your nervous system to normal health is the only way to ensure the cessation of this symptom. Fortunately, this symptom most often only occurs sporadically, so it usually doesn't cause too much distress if we contain our fears about it. It's one of the easier symptoms to accept.

Again, this symptom/sensation isn't harmful in and of itself, and it's not an indication of something more serious. It shouldn't be a cause for concern.

Mvh. PT
PT1972

Indlægaf Asada » 26 jun 2011 23:36

Nu har jeg ikke lige fået læst det hele igennem.

Men kan fortælle at jeg tit for det efter at have kørt i elevator.
Er som om jeg stadig køre op og ned.

Lider selv af 3 former for angst. Det er en form for genfødsel, men skal lære indtryk og fornemmelser på ny efter man er blevet ramt af angst.
Brugeravatar
Asada

Indlægaf PT1972 » 27 jun 2011 09:44

Google translate oversættelse:

Symptomet:
Pludselig, på gulvet eller jorden føles som det flyttet eller er i bevægelse. Det kan føles som den bevægede sig op, ned eller ryster eller vibrerer. Nogle gange kan det føles som om, hvad du er stående, siddende, liggende på er ustabilt - ligesom du er i en båd på vandet - også selv om det er fast grund, beton eller andet stabilt underlag. Det kan også føles som om du lige har tabt, som hvis i en elevetor.

Denne fornemmelse kan skræmme dig, Mange reagerer på dette symptom, med frygt, fordi de i første omgang tror, ​​at det er ved at blive forårsaget af en hjernesvulst eller andre alvorlige neurologiske eller biologiske problem med hjernen eller nervesystemet. Den deraf følgende frygt kan være tilstrækkeligt til at forårsage en panik angreb.

Denne følelse kan kun vare kun et par korte øjeblikke, kan komme og gå regelmæssigt eller kan vare meget længere, end du tror det burde.

Årsagen:
Nervesystemet er ansvarlig for at sende og modtage sensoriske information til og fra hjernen, herunder at spille en stor rolle i vores ligevægt. Når nervesystem bliver overstimuleret, kan det opfører sig dårligt og forårsage alle mulige sensoriske problemer, herunder forårsager fornemmelser, der ikke har en reel fysisk årsag, som dette symptom.

Når jeg (Jim Folk) først oplevet dette symptom, jeg gik i panik, fordi jeg troede, det var forårsaget af en alvorlig medicinsk eller psykisk sygdom. Så ja, kan det virkelig skræmme dig, hvis du ikke er klar over hvorfor det sker.

Men ligesom alle stress og angst symptomer, er dette symptom ufarlig og ikke en angivelse af nogle alvorlig fysisk eller psykisk sygdom. Det er dog, så du ved, at din krop er overstimuleret og kræver opmærksomhed. Når din krops overstimulering er blevet behandlet, vil dit nervesystem stoppe opfører sig korrekt og eliminere falske fornemmelser og symptomer, herunder denne.

Men så længe du oplever falske fornemmelser og symptomer, dog er din krop stadig er alt for stresset eller har ikke i tilstrækkelig grad inddrives. Kroppen sender kun disse former for symptomer, når det er alt for stresset. Øve din opsving strategier, og længe nok, giver din krop fuldstændig genoprettet. Når inddrives, det holder op med at sende den slags fornemmelser og symptomer.

Desværre er der ikke nogen quick-fix løsninger til dette symptom. Tilbagevendende dit nervesystem til normal sundhed er den eneste måde at sikre ophør af dette symptom. Heldigvis er dette symptom oftest kun forekommer sporadisk, så det normalt ikke giver anledning til alt for meget nød, hvis vi indeholder vores frygt om det. Det er en af ​​de lettere symptomer til at acceptere.

Igen, dette symptom / fornemmelse er ikke skadeligt i sig selv, og det er ikke en indikation på noget mere alvorligt. Det bør ikke være en årsag til bekymring.
PT1972

Indlægaf MoseJyden » 20 okt 2017 16:39

regnbueQ1971 skrev:Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, ej hellere om du har været ved lægen ;-)

Men svimmelhed er meget almindeligt i forbindelse med stress, angst og depressioner.

:D
MoseJyden

Indlægaf MoseJyden » 20 okt 2017 16:53

Kære Angstplagede! Følelsen, at gulvet / jorden bevæger sig under mine fødder kender jeg meget godt. Denne oplevelse er rædselsfuld. Hvad kan man gøre, når man får det sådan? Oplevelsen er så forfærdelig, at jeg bliver angst for denne oplevelse kommer igen. Mvh. Mose-jyden.
MoseJyden

Indlægaf MoseJyden » 23 okt 2017 11:47

Kære Debatdeltagere! Oplevelsen er så hæslig, at jeg ofte tænker på, at denne følelse at gulvet bevæger sig kommer igen. I kan med rette mene, at jeg gejler mig selv op, hvilket jo er ganske dumt / urationelt. Hvad skal jeg gøre og hvorfor oplever jeg somme tider at gulvet bevæger sig? Har det noget med ens kost at gøre? Mvh. MoseJyden.
MoseJyden

Tilbage til Sygdomsangst