Sertralin :S

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
syvni13

Sertralin :S

Indlæg af syvni13 » 21 jan 2011 14:30

Så ja- har været endnu en tur i rusjebanen og nu fået besked om at prøve nogle nye piller.
Sertralin Krka-
Og de skræmmer livet ud af mig.

Ved at ryde op i nogle ting, hvor kassen med piller lå klar til at blive brugt første gang-
Så tog et kig for at se om jeg nu skulle spise noget til eller noget- Men faldt så over ordet KOMA-
Så blev jeg sgu alligevel nød til at tage et kig på bivirkningerne.

blandt dem var der :
Dybt bevidstløshed (KOMA)-
OG øget suicdiale tanker.

Nu har jeg sgu da slet ikk lyst til at tage dem.- haha
Også lige fundet et indlæg på en anden side hvor er person forklarer han måtte prøve at standse sig selv for at hoppe ud foran hver anden bus han så.....

Holder da ikk-

Tanker ?

Brugeravatar
Liza admin
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Sertralin :S

Indlæg af Liza admin » 24 jan 2011 15:33

Hej syvni13.
Ja, det er aldrig godt at læse om bivirkningerne på et præparat, man endnu aldrig har prøvet. Jeg måtte selv i opstarten igennem flere forskellige slags SSRI, så jeg ved godt hvor svært og skrækkeligt og angstprovokerende, det er. Jeg kom kun igennem det, fordi min psykiater forsikrede mig om, at der helt bestemt INGEN bivirkninger var - og en tid fik jeg også noget beroligende oven i (altså et benzodiazepin)

Jeg har nu taget sertralin i en længere årrække og så vidt jeg ved er jeg ikke i koma :wink: Jeg har heller ikke måttet kæmpe mere med selvmordstanker end angsten og dens konsekvenser i øvrigt giver anledning til. De første år oplevede jeg øget svedtendens, mere uren hud og sukkertrang. Nu er der kun sukkertrangen tilbage, så jeg har taget en del på.

Ja, nu har jeg så skrevet om de bivirkninger, jeg har oplevet ved sertralin, men det skal du ikke bruge til andet end at sige til dig selv, at du ikke kan bruge andres erfaringer til noget. Vi reagerer alle sammen forskelligt og indtil de kloge finder ud af et eller andet med at skræddersy medicin og dosis efter vores individuelle gener er det helt umuligt at sige, hvordan du eller nogen andre vil reagere mht. virkninger og bivirkninger. Heldigvis er langt de fleste bivirkninger dog til at leve med - især fordi de fortager sig igen i løbet af en til to uger. Men misforstå mig nu ikke. Jeg kan godt huske, hvor møghamrende svært, det var.

Måske kan du også få lidt hjælp til at komme igennem den allerførste svære tid ved samtidig at få noget beroligende. Spørg din læge!
Mange venlige hilsner
Liza

Besvar