Lyrica?

Spørgsmål eller egne erfaringer med medicinsk behandling af angst og panik.
Besvar
Sif

Lyrica?

Indlæg af Sif » 03 jun 2019 17:17

Jeg har igennem flere år døjet med generaliseret angst. Jeg får god kognitiv terapi og er desuden i behandling med cymbalta. Pga bivirkninger måtte jeg gå ned i dosis cymbalta - fra 90 mg til 60 mg. Det gjorde at jeg ikke følte mig så ‘bedøvet’, men gav desværre også øget angst- svært ved at sove osv.
Nu har min psykiater foreslået mig at supplere med lyrica. Jeg tænker, det kan være en god ide, men jeg gider bare snart ikke flere bivirkninger.
Jeg ved at alle er forskellige, men hvad er jeres erfaringer? Jeg frygter mest vægtstigning - fortæl gerne hvad jeres erfaringer er.
Mvh Sif

BjornP

Re: Lyrica?

Indlæg af BjornP » 11 jul 2019 22:13

Bivirkningerne fortager sig for det meste efter et par uger, eller mindre. Usikker på om det også gælder overvægt.

Den mest almindelige og irriterende bivirkning, og som ikke fortager sig efter de første par uger, er motorik-forstyrrelse. Det skulle også give koncentrationsbesvær, men da jeg bruger det mod kronisk smerte induceret angst, og koncentrationsbesvær er naturlig del af kronisk smerte, aner jeg ikke om jeg har det som bivirkning.

Hvis/når du evt ikke har råd til den ret dyre Lyrica, så gå over til det mærke der hedder Stada. Det er begge pregabalin. Har dårlige erfaringer med Accord, som både har en grim, nærmest gylle-agtig smag og ikke lader til at fungere angstdæmpende.

Men mht motorik bivirkningen, så var den værst de to første uger.

Besvar