netværk og "skriv dig til at få det bedre"

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
chaha

netværk og "skriv dig til at få det bedre"

Indlæg af chaha » 22 jul 2006 11:23

Jeg er lige startet en indre rejse, hvor et af transportmidlerne er at skrive for at få det bedre... en slags angst-dagbog i blogformat. Vil du være med er adressen http://www.mandala.dk/view-blog.php4?blogID=706

Jeg håber derudover at der vil dukke en masse ligesindede op, som ønsker at mødes og netværke, hvor vi kan hjælpe/støtte hinanden og også snakke os ud af angsten...

Vil lige sige at jeg er 41, har haft forskellige angst-typer med forskellig styrke i de sidste 10-15 år. Der kan gå uger, måneder, ja indimellem år uden jeg mærker noget til angsten. Har været på fobiskole, det synes jeg hjalp. Har været på lykkepiller 1 års tid, det synes jeg hjalp. Lige nu er den mest dominerende angst sygdomsangst. Øv, for fanden, er træt af den!!!

Lige nu vil jeg bare angribe angsten fra flere fronter: et kursus på fobiskolen i efteråret, løbe (mere), spise bedre, udfordre angsten og vinde over den!!!

Ellers elsker jeg at være sammen med mennesker (har ikke socialfobi), at danse, læse, gå på café, fotografere osv...

Bor i Københhavn....

mvh Charlotte

Kamma
Geografisk sted: København

Selvhjæpsgrupper i Angstforeningen

Indlæg af Kamma » 22 jul 2006 12:16

Hej Charlotte.

Da jeg kan se at du efterlyser ligesindede, vil jeg lige fortælle at Angstforeningen har selvhjælpsgrupper i Københavnsområdet.

Ved at deltage i disse undgår man at få mennesker ind i sit private hjem. Det er ikke alle, der "kun" har angst, og det er svært at kunne "visitere" som privatperson.

Alle er også på lige fod, når de mødes et neutralt sted.

Angstforeningens selvhjælpsgrupper har ofte psykologistuderende og andre med en baggrund inden for sundhedssektoren, som gruppeledere. Og vi har ofte to gruppeledere pr. selvhjælpsgruppe.

Det betyder ikke at gruppen ikke kan foretage sig private ting ved siden af selvhjælpsgruppen, det bestemmer man selv.

Jeg vil foreslå at du kontakter: grupper@angstforeningen.dk for at høre, hvad der findes i Københavnsområdet på nuværende tidspunkt.
Kamma Kaspersen
formand for Angstforeningen

helle nielsen

angst

Indlæg af helle nielsen » 05 sep 2006 14:04

:roll: :lol: hej ville lige skrive at der findes behandling for angst og depressione uden i skal tag medicin og uden bivirkninger det er tankefeltteraputer tftterapeuter der findes mange i jylland og også over på øen jeg synes i skal gå ind og læse om dem det er en tip jeg har fået fra carsten vagn hansen håber det kan hjælpe en masse knus fra mig

Besvar