Ekstrem dødsangst?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
bemyguest

Ekstrem dødsangst?

Indlæg af bemyguest » 11 nov 2018 21:22

Kære alle

Jeg er en mand på 26. år
Jeg er ny i "denne verden"... Det startede seriøst for en uge siden. Jeg har altid haft sygdomsangst, og har ofte troet jeg var syg, dog ikke noget jeg ikke kunne gemme væk, og ikke rigtig tænke på det.

Pludselig skete der noget, og sygdomsangsten "forsvandt" efter en læge tur i sidste uge, jeg ville dog ønske det var bar dén der var blevet.

Fra det ene sekund til det andet bliver jeg en HELT anden person, det hele handler om tanken om døden, jeg KAN absolut ikke slippe tanken om at skulle dø, det som der er "specielt" ved mig nu er, jeg er ikke bange for at dø nu her, af en sygdom eller andet. Jeg er mere bange for tanken om at dø, jeg kan simpelthen ikke acceptere det faktum.

Der er ingen indekationer på at jeg skulle være bange for ikke at "nå" noget, jeg har verdens dejligste kæreste, og vi har været sammen igennem 9 år, jeg er igang med slutningen af min uddannelse, vi er igang med at prøve at få børn, og vi kigger på hus dagligt, hvilket var noget jeg nød ekstremt meget, bare dét at kigge, selvom vi måske først skal købe om 2-3 år.

Lige pt er det hele "forsvundet" alt den glæde jeg havde ved ting før er absolut ikke eksisterende, jeg har ikke lyst til at se en fodboldkamp, jeg har ikke lyst til noget at spise også selvom det kunne være min livret, der er ingen appetit, jeg har ikke lyst til at hygge mig med at odds, jeg har ikke lyst til at tage med kæresten ned til slikland og blande en pose slik, tage hjem og se en film, det eneste jeg tænker på 24/7 er det faktum at jeg en dag "mister" det hele. Det lyder måske rigtig forkælet, men jeg har virkelig et i mine øjne, perfekt liv, jeg mangler intet, udover mit gode humør og glæde? Har ikke lyst til at drikke en øl, har ikke lyst til noget som helst, jeg er blevet til en helt anden person, og jeg kan faktisk ikke finde nogen mennesker, som der har det på samme måde som mig, mange med dødsangst tænker på at de bliver syge og dør, det har jeg også tænkt på før, men nu er det bare dét med at jeg SKAL dø, og at jeg på et tidspunkt ikke skal kigge min kæreste i øjnene, det lyder seriøst så dumt når jeg skriver det, men det er den eneste tanke jeg ikke kan slippe. Kan ikke blive glad af at kigge på drømmehuset, kan ikke blive glad af at jeg forhåbentligt snart skal være far.

Er bange for at det ikke kan gå væk, på grund af det ligesom ikke er noget lægen kan sige, IKKE kommer til at ske, ligesom det var med sygdomsangst, der fik jeg det bedre af en undersøgelse, og følte jeg ejede hele verdenen når jeg havde fået at vide der ikke var noget i vejen.

Ved ikke engang om dette forum er aktivt længere, men nu har jeg fået skrevet dét ned jeg tænker og mine følelser, hvis der sidder nogen der ude, der VED at jeg kan få sluppet tanken igen, så bare lige giv mig lidt håb, fordi lige nu er der absolut intet.

Sætninger som, "Du har kun ét liv du skal nyde det" - Det er ikke motiverende for mig, det er ekstremt demotiverende, og dét der med at skrive at man ikke kan gøre noget ved døden, det er heller ikke noget jeg kan få det bedre af.
Jeg kan ikke tage én dag af gangen og nyde selskabet med min kæreste længere, selvom jeg ville ønske det bare var dét jeg skulle.

Mvh.

Eldrup81

Re: Ekstrem dødsangst?

Indlæg af Eldrup81 » 11 dec 2018 18:25

Hejsa .. jeg kan sagtens nikke genkendende til det du skriver .. jeg har det på nøjagtig samme måde som dig .. jeg har alt hvad jeg kunne ønske mig, men alt glæde forsvandt lige pludselig og jeg tror hver dag jeg skal dø af hjertestop og fokuserer så meget på mit hjerte.. jeg har ondt et eller andet sted hver evig eneste dag og tænker som dig, mon det nogensinde forsvinder, så jeg kan blive mig selv igen ..

Dittemadsen42

Indlæg af Dittemadsen42 » 25 jan 2019 00:13

Vi skal nok blive os selv igen ❤
Kroppen og sindet kan fantastiske ting og jeg er helt sikker på at der ligger en mening bag hver unikke «sygdom/angst» selvom jeg kender følelsen af at ønske sig det hele væk, når det er aller sværest. Men med det sagt, så sker udvikling når vi, som dette, bliver tvunget til at se på noget.

AngelicaClaire

Indlæg af AngelicaClaire » 20 maj 2019 16:05

Hej.

Jeg har det på præcis samme måde som du beskriver.

Er det gået væk hos dig?

Mvh A

EsbenAndersen

Indlæg af EsbenAndersen » 21 maj 2019 16:05

Hvis der er nogen, der har lyst til at snakke om det, så skriv gerne en privatbesked. Vi kan kigge på om jeg kan hjælpe :)

Kærlig hilsen
Esben

Besvar