Arghh, Så skete det igen..

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Brugeravatar
Asada

Arghh, Så skete det igen..

Indlæg af Asada » 02 jun 2012 14:37

Hej mine ligesindede..

Lige som jeg troede jeg skulle have en god dag idag.
Så skulle jeg lige ordne noget ned ved gulv højde, også fik jeg et ordentligt stik/jag i min brystkasse og nu er min tanke virksomhed bare ikke til at lukke ned igen..

Har forsøgt alle mine forskellige værktøjer. Har vendt vrangen ud på mig selv for at få det til at gøre ondt igen, så jeg kunne sige til mig selv at det var/er en muskel der var i klemme.. (Hvilke det højst sandsynligt er, men overbevis lige mit hoved om det) dog uden held.
Gah!! Så nu sidder man her og venter på et hjerteanfald..

Hvad har i gjort i min situation?
Har ringet til noget familie og lige fortalt det. Har en ven der kommer forbi, men først engang i aften.. Hvor jeg dog hader mig selv til tider..

Lige en tilføjelse..
Så lider jeg også af ADHD, og havde lige taget min Ritalin minutter før det skete, så nu bliver jeg også lige ramt af alle de fysike bivirkninger fra Ritalinen...
Seriøst.. Nogen gange så har man sq bare lyst til at oppe ud af vinduet... (Kunne aldirg finde på det) og bor i Stuen, så ville nok ikke gøre det store..
Men f*** hvor er jeg træt af man ikke bare kan leve et "normalt" liv snart!

Malou
Geografisk sted: midtjylland

Re: Arghh, Så skete det igen..

Indlæg af Malou » 04 jun 2012 21:47

Hej...
Ja kender det godt. Når et eller andet symptom kommer, man kan mærke angsten og så bliver den følelse der bare!!! Tankerne kører og man prøver og prøver at tænke sig ud af det... Hvilke nogle værktøjer bruger du, når du får angst?
Jeg selv har gjort som beskrevet først mange gange... har prøvet at tænke mig ud af det... Og fortæller mig selv at der ikke var noget at være bange for, at jeg ikke er syg osv... men det har du vel også opdaget der ikke virker??? :) Synes nærmest det bliver værre af det!
Jeg har lært at bruge mindfulness og meditation og det har gjort en verden til forskel!! Ved ikke om du ved hvad det er, men det handler i store træk om at acceptere at tingene er som de er.... SÅ når jeg får et af mine symptomer på en eller anden sygdom (ja har flere jeg er angst for :D ) og bliver angst, så istedet for at prøve at bortforklare det og skubbe det væk, så siger jeg: "Ok jeg er skide bange for den sygdom lige nu og måske har jeg den....." Dvs. jeg accepterer at jeg har symptomer, er angst og måske syg.... Det har taget mig 3-4 år at nå dertil, hvor jeg virkelig kan mærke at det gør en forskel, men nu har jeg kun stærk angst et døgns tid indtil jeg virkelig kan acceptere det... og når jeg kan det, så forsvinder angsten.
Puha det var en længere forklaring og ved ikke om det gav mening, men prøv at blive i angstfølelsen og ikke flygte fra den næste gang... det gør en stor forskel!!! :D
Alt hvad du fuldstændig accepterer, vil føre dig til fred.... Lad livet være i fred!

Besvar