eksta hjerteslag/stakåndet

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
migselv32

eksta hjerteslag/stakåndet

Indlæg af migselv32 » 31 maj 2012 19:00

Hej jeg er en Q på 33 år, alenemor til en dreng på 9 år, for ca 6 måneder siden begyndte jeg at kunne mærke/høre mit hjerte banke, begyndte at få dobbelt hjerteslag (systoler), føler at jeg har besvær med at trække vejret men uden at være forpustet, hvis det giver mening, her forleden dag vångede jeg med høj puls & ekstra hjerteslag, blev vildt bange :cry: , har fået taget flere ekg`er uden udslag, venter på en holtermåling ek hvad de kaldet det :? kan angst virkelig gøre alt det?? nu har jeg fået læst på nettet at symptomer på hjertesvigt at man vokser i maveomkreds+vægtøgning, & det passer på mig, så nu er jeg mega bange, er bange for at være selv med min dreng, hvis jeg faldet om :cry:

Maj

Re: eksta hjerteslag/stakåndet

Indlæg af Maj » 03 jun 2012 13:59

Det er helt normale symptomer i forbindelse med angst, og mennesker uden angst oplever dette i større eller mindre grad. Jeg har den i stor stil, nogle dage ikke så mange og andre dage op til 4000 om dagen.

Godt du får en undersøgelse, så kan du få lettet dit sind der ;-)

Malou
Geografisk sted: midtjylland

Re: eksta hjerteslag/stakåndet

Indlæg af Malou » 04 jun 2012 20:53

Disse symptomer har jeg også haft mange gange.... jeg har andre der er mere dominerende og som jeg er mere angst for og derfor har jeg lagt mærke jeg fx. kan få hjertebanken nogle dage, hvis jeg har læst om det herinde ... :? .... utroligt hvad kroppen kan!!!
Alt hvad du fuldstændig accepterer, vil føre dig til fred.... Lad livet være i fred!

Besvar