Pludselig ondt nederst i venstre side - fysisk aktivitet?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Nanna93

Pludselig ondt nederst i venstre side - fysisk aktivitet?

Indlæg af Nanna93 » 04 mar 2011 18:54

Hej alle...
Jeg var med familien ude at læsse brænde for godt 20min siden. Pludselig får jeg meget ondt nederst i venstre side af underlivet - og det gik nærmest hen i ryggen... Det var som om det krampede lidt, og jeg blev straks helt panikslagen! Jeg er stadig lidt øm, men det gør ikke ondt i samme forstand som lige da det kom. Er det nogen I kender til, eller har prøvet før? Ligenu sidder jeg mest tilbage med en rystende krop (grundet min angst for hvad det kan være) som derfor giver kvalme, og gør mig småsvimmel:s Da jeg gik en tur ud i køkkenet tidligere gjorde det lidt ondt i hele maven, men da jeg lagde mig ned, og prøvede at gå på toilettet, så aftog det lidt... Men jeg er stadig bange. Har I nogle gode råd?
Hilsen den nervøse :(

maxine

Re: Pludselig ondt nederst i venstre side - fysisk aktivitet

Indlæg af maxine » 05 mar 2011 15:21

Tja, anstrengelsen, man kan jo strække en muskel el.lign. eller hvis det er helt nederst i siden, ægløsning?

Jeg er sikker på, at det ikke er noget farligt, håber snart du får det godt i kroppen igen. :-)

Brugeravatar
Liza admin
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Liza admin » 06 mar 2011 11:36

Hej Nanna93.
Ja, en smerte kan godt være voldsomt skræmmende, hvis smerten ellers er stærk nok eller tilstrækkeligt anderledes i forhold til, hvad man har prøvet før.

Dit indlæg mindede mig om en gang, hvor jeg var forkølet. Jeg blev ved og ved med at have hovedpine. Ikke en voldsom hovedpine, men det var det, at hovedpinen blev ved dag efter dag, der til sidst skræmte mig. Jeg havde selvfølgelig prøvet at være forkølet mange gange før, men det hovedpinehalløj passede ikke ind i det mønster, som jeg kendte. Så jeg begyndte at blive bange for, at der var noget andet og langt mere alvorligt på færde. Jeg var også hos lægen for at spørge, om det kunne være meningitis. Hvortil hun svarede: "Så sad du ikke her".

Kort sagt: Jeg tror simpelthen bare, at du har fået dig en slem forskrækkelse.
Mange venlige hilsner
Liza

Nanna93

Indlæg af Nanna93 » 12 mar 2011 12:32

Okay, mange tak :)
Jeg har det også bedre igen. Smerten fortsatte i lidt tid, men aftog efter en halv time eller deromkring - var dog stadig lidt øm.
Der skal bare intet til at forskrække mig! - Men tak for jeres ord, det hjælper mig :)

Besvar