Trist som bare fanden

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
bennyst

Trist som bare fanden

Indlæg af bennyst » 14 sep 2010 07:08

Jeg føler mit hoved er ved at sprænges! Havde så inderligt håbet at mit besøg hos psykiateren havde været en positiv overraskelse. Bevares hun var meget sød, men hvorfor er det lige, at det eneste de kan komme op med, er antidepressive piller. Piller som er så sprængtfyldt med bivirkninger, og så når man i forvejen lider af angst for sygdomme, og er ekstra opmærksom på alle de signaler kroppen giver- så holder det sgu ikke..

Jeg aner hverken ud eller ind, og det driver mig til vanvid. Bare det at skulle passe sit job er sgu snart uoverskueligt – der er alt for meget støj på hjernen.

Sidst på ugen vil jeg blive ringet op med henblik på om jeg har ændret mening omkring SSRI præparaterne. Jeg ønsker ikke at indtage de skide piller, det har jo gjort op med mig selv for lang tid siden. Så heller en flaske vin i ny og næ, i min øjne er det sgu ikke mere skadeligt end pillerne.

Øv det bliver en lang dag :(

MCH
Geografisk sted: slagelse

Re: Trist som bare fanden

Indlæg af MCH » 14 sep 2010 09:09

Bliver simpelthen nødt til at fortælle dig noget.... Jeg gik ned med stress og det viste sig ved sygdomsangst som desværre stadig dukker op i ny og næ... Men det der reddede mig var Paroxetin og har taget disse i 5 års tid... har flere gange prøvet at trappe ud, men min krop er ikke klar endnu. Men hvis ikke jeg fik denne pille ville jeg nok ikke have været her idag, eller også var jeg blvet indlagt... Ta' imod tilbuddet og ta' så en dag ad gangen, jeg har kun oplevet bivirkninger den første uge ved enten nedtrapning eller optrapning og det er bivirkninger som; mundtørhed, hjertebanken, svært ved at få orgasme, uro i kroppen og hovedpine, men disse går hurtig over og du vil få dig et liv.... Prøv det og hvis du synes det er helt forfærdeligt så stop igen eller prøv et andet præperat....
KH Mch

annli
Geografisk sted: helsingør

Indlæg af annli » 14 sep 2010 21:51

hej
i 10 år har jeg NÆGTET at spise lykkepiller..jeg også dødbange for medicin..
men..for 2 mdr måtte jeg altså prøve..for uden at prøve kan jeg jo ikke vide hvad jeg taler om..
og..jeg har bestemt fået det bedre med min angst..jeg tog en kvart og trappet meget langsomt op og er snart på 10 mg..ja jeg havde bivirkninger i starten..men sku ikk være end det at leve med konstant angst.
og nej 2 flasker hjælper ikk mere end et kort øjeblik og snart ka du måske ikk nøjes med 2 flasker men må have 3 osv!
kh ann

bennyst

Indlæg af bennyst » 15 sep 2010 12:48

Tak for jeres indspark. Naturligvis er der masser af gode historier om "lykkepiller" men det ændre ikke min opfattelse af at det er noget møg og skulle indtage.

Jeg ved godt jeg må gøre op med mig selv om jeg vil/kan hjælpes, ved hjælp af disse præperater. Misbrug af alkohol er naturligvis ingen holdbar løsning, men det hjælper mig når det hele ser for slemt ud. Det betyder ikke at jeg drikker hver dag, og det betyder heller ikke at jeg indtager hele flasker, men at jeg nok desværre til tider rammer mere end de 21 genstande som nu er ændret til 14 :-)

Jeg har en aftle med psykiateren sidst på ugen, men jeg er desværre bange for at jeg stadig ikke er parat til SSRI piller. Om jeg bliver dte må tiden vise.

abeloneto

Indlæg af abeloneto » 20 sep 2010 14:57

Min mor tog meget medicin – sløvende, antidepressive piller…
Det gjorde hendes liv til et helvede i mange mange år.
Derfor er det 0 piller til mig – jeg tror på, at krop og sjæl hører sammen.
Du kan ikke gå igennem tilværelsen i bedøvet tilstand.
Jeg har nævnt det i andre tråde, men jeg svømmer meget, og det gør mig glad.
Jeg har god samvittighed overfor mig selv – føler mig godt tilpas i krop og sjæl.
Min hovedpine forsvinder straks jeg går i vandet.
Og jeg slutter altid af med en tur i boblebadet.

Det er virkelig et godt råd til alle!

bennyst

Indlæg af bennyst » 21 sep 2010 09:24

Lige en opfølgning efter min sidste samtale med Psykiateren.

Jeg har stadig ikke taget nogen som helst form for antidepressiver. Psykiateren gør ellers sit til for at overtale mig. Det sidste jeg aftalte var, at jeg ville indløse recepten, men ingen garanti for at jeg begyndte at indtage pillerne.

Jeg har nu skannet det meste af nettet, og fået opdateret min i forvejen eksisterende viden omkring SSRI, og er fast besluttet på ikke at begynde.

Jeg anerkender at der er nogen som kan have glæde af den form for medicin, men jeg vil ikke indtage piller, som er så sprængfyldt med bivirkninger før, under, og også efter behandlingen.

Alkohol er skadeligt ingen tvivl om det, men det er piller sgu også. På onsdag vil jeg konfrontere psykiateren, og insistere på samtale terapi alene.

Jeg håber hun er forstående, til trods for hun åbenlyst er stor tilhænger af antidepressiver

Besvar