Ikke mere håb!

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
trinus
Geografisk sted: Odense

Ikke mere håb!

Indlæg af trinus » 19 dec 2009 11:59

Hej Alle

I går kom den første melding ang. behandling til min far.

Operation er helt udelukket - kræften er alt for fremskreden. Øv altså!
Men, de vil tilbyde ham kemo, og mener, han vil kunne have gavn af dette. Ikke helbredende, men lindrende og livsforlængende. Hmm, det r vel bedre end ingenting! Og så alligevel.

Hvis det viser sig, at det "kun" er månder de kan forlænge hans liv - ja så ved jeg ikke om det er det værd. Har altid hørt, at kemobehandlinger er meget opslidende og hårde for kroppen, og jeg mener, hvad skal han med et par måneder ekstra, hvis de blive fyldt med bivirkninger og han er sengeliggende?

Hvor er så livskvaliteten? Og er det det værd? Jeg mener nej. Hårdt og brutalt - men det er min mening. Hvis det alligevel er håbløst synes jeg ikke han skal igennem det.

Taler vi derimod om længere tid - ja så er det en helt anden sag. Og jeg håber inderligt, at det er sådan. Håber at kemoen kan stoppe udviklingen og spredningen af kræften, håber at den måske endda kan formindske nogle a knuderne og metastaserne.

OG sidst med ikke mindst, jeg håber af hele mit hjerte, at han får lov til at se sit barnebarn, min datter, blive konfirmeret den 30. april.

I dag er det for alvor gået op for mig, at min far dør af det her. Ikke i morgen, ikke om en måned - men har dør af det! Den tanke er så smertefuld - jeg kan næsten ikke tænke den.

Min far!!!
Min far som altid har hjulpet mig, som altid har smidt hvad han havde i hænderne for mine unger og mig. Som altid har tænkt på os, bekymret sig om os, været det for os. Som altid har knoklet for at jeg skulle have en bedre barndom end den han oplevede i hård fattigdom.

Jeg forstår det ikke!

En trist - meget trist Trinus - som er blevetramt af virkeligheden i dag.

julie74
Geografisk sted: falster

Indlæg af julie74 » 19 dec 2009 12:14

hej trinus
kan mærke din smerte :cry:
Altså jeg ved ikk så meget om din fars diagnose, men i min fars tilfælde startede han også med at få livsforlængende kemo.. han blev syg af det , rent ud sagt lortegift, og hans blodpladetal faldt alt for voldsomt, så de stoppede det. Jeg ved med min fars diagnose, lungekræft i stadie 5, der er det livsforlængende de kan tilbyde max et par mdr.. ved så ikke om det er det samme ved alle kræftformer.... ja, jeres jul bliver ligeså (ikke)hyggelig som vores :cry: :cry:
lev i nuet. Kærlig hilsen Julie

hallie
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af hallie » 19 dec 2009 13:19

Du skal have et kæmpe cyberkram, trinus!!!
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a83/halliecp/Signatures/Caprica-six-sig.png[/img]

judith23

gør mig ondt

Indlæg af judith23 » 21 dec 2009 01:26

kan intet andet end at sende mange varme tanker til din familie og dig .
Ved det er hårdt (mistede min far som 17 årige dog ik til kræft)
men sørg for at få alt det bedste af den tid der er tilbage og fortæl ham hver dag hvor meget i elsker ham !!!!

tanker herfra judith23

Besvar