Angst

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
TanjaHL

Angst

Indlæg af TanjaHL » 05 mar 2009 09:12

Hej med jer herinde.

Jeg har lige oprettet en profil herinde og håber det her er et sted hvor man kan snakke med andre som har det ligesom en selv.

Jeg er en pige på 23år som fik konstateret socialforbi og angst da jeg ca. var 16 år, det er så blevet bedre og bedre.
Men nu for 3 år siden var jeg så uheldig først at gå ned med lungebætendelse og bagefter mellemøre betændelse og efter den omgang forsvandt jeg virkelig fra virkeligheden, jeg troede hver eneste dag at nu havde jeg en alvorlig sygdom og jeg skulle dø, jeg søgte læge og blev tjekket og snakkede med min familie og jeg kom nogenlunde oven på igen.
Men alligevel ikke jeg har meget angst i min krop hver eneste gang jeg har det bare lidt skidt, jeg tror jeg er syg og skal dø, jeg blir nervøs og kan kun ligge i sengen og græde og være rigtig rigtig bange ligesom om man er væk fra virkeligheden og kun er i sin egen verden af angst.
Men jeg syntes det her er ret dagligt, jeg kan ikke se ambulancer, komme på sygehuset, læse i blade hvor der står noget om sygdomme uden at jeg blir så angst for at dø. Andre der kender til det her? jeg syntes det tager rigtig hårdt på mig og kan faktisk ikke få nogen til at forstå mig

Mvh Tanja

kriztina

Indlæg af kriztina » 05 mar 2009 10:34

hej Tanja.

Du kan tro jeg kender det. Har det på sammen måde. Jeg føler jeg konstant er syg. Jeg er svimmel, uvirkeligheds følelse og ja er bare rigtig skidt tilpas.
Har været meget hos lægen og han siger alt er ok, men tror ham ikke.
Har faktisk bestilt tid idag, fordi jeg ikke magter denne svimmelhed mere. magter ingenting, heller ikke mine 2 dejlige børn.

Det med at se udsendelser i tv med syge mennesker, det kan jeg heller IKKE. Bare den nye serie på tv3 "hospitalet" tror jeg den hedder, den gør mig død syg.
Er der en med hjertestop, ja så er jeg sikker på at jeg også har et sygt hjerte.
Så ja, jeg kan VIRKELIG sætte mig ind i hvordan du har det.
Hader lyden af ambulancer, og nogen gange høre jeg sirenen fra ambu selvom den faktisk ikke er der. Møg ubehageligt.
Så her er en (mig) som godt kan forså hvordan du har det, og der er mange her inde der ved hvordan det er. og ja det er meget opslidende og trættende.
Føler min angst står i stampe i øjeblikket og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at komme videre.

knuz kriz.

TanjaHL

Indlæg af TanjaHL » 05 mar 2009 13:29

Hej Kriz.

Jeg er så glad for at hører jeg ikke er den eneste der har det sådan, troede virkelig jeg var den eneste der var så bange for dsygdomme og for at dø.
Lige nu er jeg faktisk syg, jeg har et forkølelses sår og det genere mig ikke, men jeg har os hævede kirtler som er ømme i halsen og jeg er bange og angst for jeg skal dø af det og ved godt det nok lyder dumt :(
Jeg går ikke til læge medmindre den er helt galt med mig jeg tør virkelig ikke er rigtig bange og tror de skal fortælle mig jeg har en dødelig sygdom, så det er svært når man får af vide man skal til læge :(

Ja det program kan jeg heller ikke se, jeg tror os straks at nu får jeg blodprop og venter bare på det kommer.

Har du det sådan her hverdag`?

Knus Tanja

kriztina

Indlæg af kriztina » 05 mar 2009 16:52

hey igen.

Ja hver evig eneste dag er jeg skide svimmel og utilpas. nogle dage er selvfølgelig værre end andre. Jeg har intet problem med at tage til lægen, men føler lidt jeg ikke blir taget alvorligt, for det er jo bare angst.
Vil gerne han undersøger mig jo, men har nok fået undersøgt alt der er at undersøge.....hihi.
Har du det også skidt hverdag???
Jeg har også panik angst, men har stort det ingen af de rigtig lede anfald mere, heldigvis.
Og jeg tror at jeg har udviklet sygdoms angst pga panikangsten.

Knuuuzer kriz

en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

Indlæg af en munter melankoliker » 05 mar 2009 22:04

Hej Kriz og Tanja

Melder mig under fanen for folk som har det nøjagtig som jer.....det kan ikke beskrives mere præcist...... Jeg er også konstant svimmel og har også bestilt tid ved lægen for kan ikke forstå der ikke er noget alvorligt galt...jeg synes ikke det kan være normalt at være svimmel.......''
'
så kender det hele alt for godt....
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

TanjaHL

Indlæg af TanjaHL » 06 mar 2009 07:57

Hej Igen.

Ja jeg har det faktisk næsten skidt hverdag, jeg har det kun godt de dage jeg ikke kan mæske symptomer på noget som helst.
Men som skrevet har jeg forkølelses sår og hævet kirtler i højre side af halsen og er bange for det er noget alvorligt selvom det vist ikke er, je håber bare det snart går i sig selv for jeg går aldrig til læge så jeg tager hatten af for jer der gør det. Samtiddig giver det mig angst hvis andre siger jeg skal opsøge læge :(

Jeg ved ikke om det kan berolige jer, men oftes er svimmelhed ikke tegn på noget alvorligt. Jeg har selv døjet med det og er ovre det nu, men kommer da en gang i mellem.

Man kan ikke nyde sit liv fordi man tror man snart skal dø. :(

kriztina

Indlæg af kriztina » 06 mar 2009 08:39

hej begge.

Munter....skriv lige hvad din læge siger :D
Det er det rene helved med den svimmelhed. Den står bare og venter på en så snart man står ud af sengen :(

Tanja....er glad for du siger at svimmlhed tit ikke er noget alvorligt. Er bange for det er noget slemt.
Det er så trist det bare skal være hver dag.
Hvordan overvandt du din svimmelhed?? Er villig til alt.
Gik til akupunktur og det hjalp, men så snart jeg stopper så føler jeg det kommer igen. Kan myoser eller hvad det ´hedder, være skyld i svimmelhed. ved i det???
Det er så svært at forstå at raske mennesker skal have det så skidt. ergo må jeg være syg :roll:

Knuz og god week

kriz.

TanjaHL

Indlæg af TanjaHL » 06 mar 2009 12:00

Hej Kriz.

Først så troed ejeg det var pga væske, så jeg drak mega meget vand hverdag, så fik jeg taget min blodsukker og den var for lav, så begyndte at spise mere og oftere og det hjalp mig.
Hvis du har gået med det så længe så er jeg næsten 100 procent sikker på det ikke er alvorligt, hører om mange der går og er svimmle. Men ved hvordan du har det for jeg havde det på samme måde :(
Man blir helt tappet for energi :(

Har lige lavet en ny debat om det med mine kirtler for er sgu så nervøs.

en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

Indlæg af en munter melankoliker » 07 mar 2009 09:27

Kriz

myoser kan sagtens skyldes svimmelhed.....min kiroprakter, fysioterapeut siger at det kommer af det.....for det gør at nerverne sidder i klemme og alle nervebanerne sidder i ryggen som er et meget følsomt sted.....og det går som sagt hele vejen op i hovedet......
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

Besvar