Et par spørgsmål

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Zoee
Geografisk sted: Ã…rhus

Et par spørgsmål

Indlæg af Zoee » 28 feb 2009 20:06

Et par spørgsmål om mærkelige symptomer:

Sveder mine hænder konstant, sveder ikke andre steder men bare hænderne og hvis ikke de sveder er de kolde. Er der nogen der har oplevet det som en del af angsten?
Jeg får nogle gange en varme følelse op i venstre øre, ned i brystet og ud i venstre arm, nogen der kender det?

Derudover læste jeg i en anden tråd om en der fortalte om et par tilfælde hvor lægerne havde taget fejl med EKG og der i virkeligheden var noget i vejen.
Er der nogen der kan berolige mig og sige at det sker 1 ud af 20.000.000 gange eller at risikoen for at få en meteor i hovedet er større?

Min angst blev så meget forstærket da jeg læste det, har fået taget et EKG i sommers,, men nu frygter jeg at de har taget fejl og jeg fejler noget og kan slet ikke styre min angst.

er der en der vil berolige mig?

en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

Indlæg af en munter melankoliker » 28 feb 2009 23:09

En del af det at have angst er desværre ofte at man ikke tror på det lægen siger, selvom de oftest har ret...... Det er de meget sjældne tilfælde man høre om som går galt, og ikke alle dem der går godt og det er de dårlige historier os angstramte hænger fast ved og fokuserer på.....

Jeg tror din læge har ret - du fejler intet....det er angsten som løber af med dig.......måske det kan hjælpe dig at sige det til dig selv når tankerne kommer....det er en del af angsten at vi ikke tror på det de professionelle fortæller os...
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

Besvar