synsforstyrrelser

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

synsforstyrrelser

Indlæg af en munter melankoliker » 28 feb 2009 09:25

Jeg kan forstå mange herinde også lider af synsforstyrrelser?? men hvordan synsforstyrrelser?

jeg er nemlig bange for jeg har en svulst i hjernen eller noget i den stil for når jeg sermod skarp lys eller bare mod dagslys så har jeg sådan nogle "støvfnug" for øjnene og det generer konstant. Jeg har meget spændte muskler i nakken,skuldre og ryggen men jeg kan bare ikke tro på at det "bare" kan være det som gør det........

hjæææælp :cry:
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

en munter melankoliker

Indlæg af en munter melankoliker » 28 feb 2009 09:28

Det samme gælder min konstante svimmelhed.... den har for ca. 1 uge siden været næsten væk fordi min kæreste og jeg skulle flytte og der konsentrerede jeg mig om det.....derud over går jeg til elektrochok mod mine spændinger og det hjalp men nu er det slemt igen....

jeg har så svært ved at fatte man kan være svimmel næsten konstant som jeg er og snart har været i et halvt år........

mange hilsner fra Pia

kriztina

Indlæg af kriztina » 28 feb 2009 11:19

hejsa

jeg kan rigtig godt følge dig, for jeg er også svimmel altid og hele tiden. møg ubehageligt. Jeg har dog fået scannet hovedet og alt er normalt.
Jeg tror selv det er min medicin (cipralex) som gør mig svimmel. Kan ikke se hvad det ellers skulle være, for er blevet tjekket i hovede og numse.
Men må indrømme at jeg har meget lyst til at kontakte lægen igen for den svimmelhed ødelægger så meget.
har det faktisk bedst hvis jeg bare ligger med lukket øjne.
Har du fået tjekket balance nerven????

Knus og god week

kriz

Starlight

Indlæg af Starlight » 28 feb 2009 11:57

Hejsa.

Jeg har også utrolig mange synsforstyrrelser, og det er alt fra problemer med at stille skarpt, til sløret syn, tåge syn og "dansende" pletter for øjnene. Det er utroligt generende!! Det kan sagtens "bare" være et angstsymptom, og det har jeg jo egentlig også hele tiden troet, det har været i mit tilfælde, for det har min læge jo sagt... Men nu sidder jeg jo i den situation, at en MR-skanning har afsløret "pletter" på min hjerne, som neurologen mistænker er pga sklerose.

Så tror også at man skal passe lidt på med bare at slå fysiske symptomer hen med angst! Det kunne jo godt skyldes noget andet, desværre. Men det behøver jo ikke være sådan i dit tilfælde. Så hvis jeg var dig ville jeg smutte omkring lægen og få det tjekket - bare for en sikkerheds skyld!

Knus Starlight

en munter melankoliker

Indlæg af en munter melankoliker » 28 feb 2009 14:31

hej Kriz

har fået tjekket min balancenerve og det var ikke den der er noget galt med..... har fået taget blodprøver og alt er normalt. næse,øre,halslægen mente det var spændinger for jeg havde dem også før jeg fik medicin. Men jeg tror bare ikke rigtig på det....

Starlight...er ked af at høre om din situation..... men jeg håber bestemt det er en mild form hvis det er scelerose....kender nogle stykker der har det, og de lever helt normalt......
Jeg tror også jeg vil forlange en scanning af hjernen og ryggen...min læge har ikke ville indstille mig til en fordi jeg som sådan ingen smerter har men jeg bliver snart sindsyg af svimmelhed og synsforstyrrelser....

mange hilsner fra Pia

Besvar