15 årige pige med emetofobi :'(.

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Camillabasse

15 årige pige med emetofobi :'(.

Indlæg af Camillabasse » 24 feb 2009 22:34

Heej.

Jeg er en femten årige pige. Jeg lider af emetofobi :cry: . Jeg troede ikke at der var nogle som havde det som mig, men jeg har læst lidt, og fundet ud af, at der er en del mennesker som har det som mig, så heldigvis er jeg ikke alene med det her, som jeg har gået rundt og troet i flere år.

I min hverdag er jeg rigtig bange for at nogle skal kaate op, jeg tænker på det 24/7.

Mange med emetofobi er jo rigtig bange for at kaste op, som jeg også selv har været. Men jeg så "opkaste i øjne". Og det er det endt i at det ikke er et MEGA problem mere, som det var for få år siden. Jeg har lært at "styre" mit kaste op, hvilket har gjort at det har givet mig en rigtig stor styrke. Før i tiden ville jeg dø istedet for at kaste op.

I dag er min fobi så vendt til at jeg er "overmega" bange for når nogle som kaster op. Jeg græder, sveder, få hjerte banken og ryster når nogle gøre det. Jeg bliver helt ude af den og kan ikke gå ude på gaden i lang tid efter/eller være sammen med andre mennesker.

Jeg er aldrig med til nogle fester eller noget hvor man skal "drikke". For fulde mennesker = opkast. Jeg synes selv at jeg virker som en usocial person, og jeg kan mærke på mine veninder at de synes det samme.

Så jeg ville lige høre om der også var nogle unge mennsker/teenager som mig, der har nogle af de samme problemer?.
I andre måske self også skrive.

hallie
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af hallie » 25 feb 2009 14:26

Hej Camilla :)

Jeg har også emetofobi ligesom dig - det er måske dig, der har skrevet inde på min side www.emetofobi.dk ? :) Ellers er du velkommen til at tjekke siden ud - der står en masse om selve emetofobien, behandlingsmuligheder, og du kan også læse min historie med emetofobien derinde :)

Jeg kender det med at føle sig asocial - og ikke at kunne deltage i fester og lignende... Jeg rørte ikke alkohol i mere end 10 år pga min emetofobi :?

Men du er bestemt ikke alene - der er flere, end man sådan lige skulle tro, som har emetofobi. Desværre er der ikke ret meget hverken viden om eller fokus på emetofobi - jeg prøver at se, om jeg kan lave det om... både ved at have oprettet emetofobi.dk - men jeg har også kontaktet forskellige medier for at se, om jeg kan få dem til at sætte lidt fokus på vores problem :)

Mvh
hallie
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a83/halliecp/Signatures/Caprica-six-sig.png[/img]

en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

Indlæg af en munter melankoliker » 25 feb 2009 22:11

Hej Camilla

Jeg har også lidt af angst for at kaste op (vidste ikke det hed noget fint på latin :) ) men jeg er helbredt for det i dag...troede også indtil jeg kom ind på denne side for en måned siden, at jeg var den eneste der havde lidt af sådan nogle "mærkelige" tanker......Men det er dejligt man ikke er alene trods alt :)

Jeg var heller ikke glad for når andre kastede op. men i dag kan jeg sågar holde mine veninders hår når de brækker sig pga. fuldesyge...jeg udfordrede mig selv og er stolt over det... Det bliver aldrig noget man sådan kommer til at synes er dejligt...men hvis man forsøger at tænke på, at det bare er mad som kommer op igen fordi der ikke lige er plads i maven, så gør det det hele mere nede på jorden. DEt vi jo i virkeligheden er bange for er jo at miste kontrollen over os selv.......

Du skal nok vinde over frygten også og husk at mange andre heller ikke synes det er fedt at se andre kaste op...det er helt normalt du skal bare lære ikke at overreagerer. Jeg fik forresten rådet at have en pose med i tasken når jeg skulle ud, så jeg altid kunne styrre situationen hvis det skulle ske jeg blev dårlig....det er nu over ti år siden aldrig sket, men det gav mig tryghed.
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

Besvar