Vil ikke anderkende at jeg har en alvorlig sygdom

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
anonym

Vil ikke anderkende at jeg har en alvorlig sygdom

Indlæg af anonym » 21 feb 2009 15:40

I efteråret 2008 blev jeg svimmel, og var svimmel i 3-4 uger i træk - konstant! Jeg kom til læge, fik målt blodtrykket, det var normalt, fik målt blodsukker, også normalt, og lægen sagde bare, at det var pga. angst eller nedtrapning fra medicin.

Jeg insisterede på, at jeg har en alvorlig sygdom i hjernen, og nævnte Multipel Sklerose som eksempel. Det sagde han at jeg ikke havde.
Personalet på det bosted jeg er påstår også hårdnakket, at det bare er angst.

Nu er jeg så løbet ind i det igen, med svimmelhed, og jeg vågnede i morges med prikkende stikkende fornemmelser i fingrerne, som spredte sig til andre fingre også. Senere til min højre fod, og nu er også benet ramt.

Dette på trods af, at jeg ikke har haft noget panikanfald idag, overhovedet.

Når jeg slår disse symptomer op på nettet, så er der faktisk kun én eneste forklaring tilbage på disse symptomer: Multipel/dissemineret sklerose!

Men fordi jeg har en eller flere psykiatrisk lidelser så vil ingen kendes ved det, og jeg får derfor ikke den nødvendige behandling. Jeg bliver bare dårligere og dårligere, for hver attak, som kommer med nogle ugers eller måneders mellemrum.

Hverken personalet på bostedet, min læge, psykiater eller mine forældrer vil anerkende, at det her altså ikke bare er noget psykisk betinget. Det ER sklerose!

Omend jeg ved, at angst kan give mange forskellige symptomer, så ved jeg, at disse symptomer - over så lang tid - selv når jeg ikke føler mig ængstelig/urolig, ikke kan forklares med noget somhelst psykisk!

Hvad skal jeg gøre?
Der er ingen jeg kan gå til. Jeg er totalt omsluttet af personale, forældrer, læger og psykiatere som alle er totalt ignorante og forblændede af, at jeg har en psykiatrisk diagnose!

Som en klog person engang sagde:
Bare fordi du er paranoid er det ikke ensbetydende med at de ikke er efter dig!

Starlight

Indlæg af Starlight » 21 feb 2009 16:17

Hejsa :) .

Jeg kan sagtens forstå din frustration. Der er ikke noget værre end at ikke blive taget alvorligt, og jeg kan nemt sætte mig ind i dine tanker og følelser.. Jeg har selv prøvet det MANGE gange nemlig..

De symptomer du oplever kan sagtens "bare" være fysiske angstsymptomer. Snurren/prikken i kroppen, hænder, fødder er noget, som mange med angst desværre oplever.. Og svimmelhed, hovedpine, træthed og uvirkelighedsfølelse er også med på listen. Jeg har selv et venstre ben der har sovet/snurret siden den 10/12 og synsforstyrrelser og smerter i øjet oveni.. Og jeg er lige som dig overbevist om, jeg har sklerose, kræft, sukkersyge - you name it :( .

Men det er jo selvfølgelig ikke nok til at berolige dig. Det er vigtigt at slå fast, at de symptomer, du oplever, rent faktisk er der! Om det så er angstsymptomer eller tegn på fysisk sygdom, ja så er de der, desværre..
Og inden at nogle som helst kan slå det hen med, at det bare er angstsymptomer, så skal man i hvert fald udelukke fysisk sygdom. Men i det man har luftet sin angst for nogle læger og fagpersoner, er man jo lidt "stemplet".. Og det gør jo bare hele den her angstform meget værre :(

Jeg synes helt sikkert, du skal slå i bordet og forlange at blive underrsøgt. Og vil din læge ikke det, så find eventuelt en anden læge. Jeg tror bestemt ikke, du fejler andet end "bare" angst, men jeg ved osse godt, at jeg nok ikke kan overbevise dig om det. For ellers var hverken du eller jeg i det her forum..

Får du noget terapi behandling eller medicin for din angst?

Knus Starlight.

en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

Indlæg af en munter melankoliker » 24 feb 2009 18:18

jeg har selv været svimmel konstant i 5 mdr nu...alle blodprøver er normale og det bliver slemt når jeg er træt, når jeg skal noget osv. min læge mener det er ren og skær stress og angst. Så kender godt følelsen af at tro man fejler noget alvorligt...det tror jeg også stadig lidt at jeg gør. Har så svært ved at tro på at svimmelhed kan skyldes angst og stress men det siger de kloge læger og psykologer at det kan........

Jeg har også muskelspændinger og synsforstyrrelser.......alt sammen også stress og angst symptomer..... bare de dog ville forsvinde... men igen hvis det kan hjælpe dig at få en anden læges synspunkt, så gør det....det er ikke sikkert de finder grund til yderligere undersøgelser men så ved du også at det "bare" er angst.....
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 27 feb 2009 15:26

Hej Anonym

Jeg er nødt til at skrive det:

Du har ikke sklerose, det er bare noget du bilder dig selv ind.

Du er blevet undersøgt af lægen og konstateret at du ikke har sklerose. Lad være med at google alt muligt helbredsmæssigt.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

Hexia

Indlæg af Hexia » 27 feb 2009 17:19

Vil bare erklære mig enig med Forza. Stop med at google og brug din energi på noget mere meningsfyldt.

Besvar