Lymfekræft igen..

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
sorino

Lymfekræft igen..

Indlæg af sorino » 17 feb 2009 16:53

Hej dejlige forum.

For tre måneder siden fik jeg en masse små hævede lymfeknuder på halsen, jeg har nu fået dem tjekket med ultralyd og lægerne var næsten helt overbeviste om at det ikke var noget. Og jeg troede faktisk på dem for en gangs skyld!
Problemet er nu at jeg har fået lette lændesmerter, lettere mavepine, hudkløe og tør hoste som ikke vil gå væk! Derudover har jeg fundet en ny lymfeknude under min ene armhule. Jeg ved at lymfekræft kan sætte sig i lunger og maveregion og kan foresage nettop disse ting så nu er jeg rædselsslage for at det har sat sig der! Er der nogen der har været ude for noget lignene eller har forstand på hvor vidt det er normalt at lymfekræt sætter sig i de indre regioner så man ikke lægger ritigt mærke til det?

Håber inderligt at nogen kan give et råd nogle beroligende ord med på vejen!

en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

Indlæg af en munter melankoliker » 18 feb 2009 11:58

Hej Sorino

Det er selvfølgelig klart du bliver bange. Jeg synes du skal tale med din læe igen og bede dem undersøge dig grundigt endnu engang. Hvis de sagde første gang at der intet er galt passer dette sikkert, og måske din angst får dig til at føle at du har alle disse symptomer...det kan den desværre godt den skide angst. Jeg kan godt forstå din frygt, men jeg tror de havde fundet noget hvis du er blevet undersøgt.....men tal med din læge igen...det ville jeg gøre, ellers bliver du bare sindsyg af alle de tanker man kan have.
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

Besvar