Bare fortæl mig jeg ikke er alene.

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
TD
Geografisk sted: Ribe

Bare fortæl mig jeg ikke er alene.

Indlæg af TD » 29 jul 2008 21:27

Hei.
Mit navn er Trine jeg har siden 3 klasse haft det hårdt. Jeg blev mobbet i tre år, fik så spiseforstyrelse i to år (9-10) og et år efter depresion med medicinsk behandling i to år. Alle disse ting kom jeg igennem med professionel hjælp og klarede dat da også selvom det så skidt ud nogle gange.
Nå men har nu fået tilbage fald er startet på medicin igen og skal begynde i samtaler (forhåbenligt snart) igen, men denne gang er det ikke depresion men den Angst. Jeg er bange for alt og får heletiden angst anfald, kan snart ikke gå uden for døren.
Har dog den bedste kæreste som hjælper mig rigtig meget igennem det og presser mig lidt længere hver dag.
Når jeg går ned igennem gaden tænker jeg på om jeg er den eneste her i verden, men så faldt jeg over den her side.
PLEASE fortæl mig jeg ikke er den eneste der har det sådan her.
Og PLEASE fortæl mig jeg en dag kan leve uden angst.
MVH Trine

Anthonia

Indlæg af Anthonia » 29 jul 2008 21:47

Hejsa..

Du er ikke alene! Det håber jeg også du kan se med alle dem der skriver inde på angstforeningens forum. Læs indlæggende andre har skrevet og du vil finde ud af, at du ikke er alene!

For de fleste forholder det sig sådan, at angsten aldrig forsvinder, men du kan lære at leve med den alligevel at det sikkert virker håbløst.

KH A

millegn

Indlæg af millegn » 30 jul 2008 18:32

hej trine.

det som du skriver, kan jeg sige at jeg helt sikkert kender til!
jeg ved godt du er bange.. men jeg lover dig det nok skal gå.. selvom du måske ikke selv tror på det, så skal det nok gå.

venlig hilsen mille.

tilde 58
Geografisk sted: TÃ¥strup

Indlæg af tilde 58 » 30 jul 2008 21:25

Du er bestemt ikke alene med angst.
Jeg havde panikangst og er kommet fri af den ved hjælp at piller Cipralex.
I starten var jeg meget bange for pillerne og de mulige bivirkninger, men de var ikke slemme og gik hurtigt over.

Jeg vil hellere tage en lille pille hver dag, end at leve med angsten - for den tid var ikke et liv.

Jeg ønsker det bedste for dig.
Panikangst. FÃ¥r 15 mg Cipralex og er nu uden angst. Skrevet d. 21.7.08

TD
Geografisk sted: Ribe

Indlæg af TD » 31 jul 2008 06:53

Tak for alle jeres svar det er dejligt at høre man ikke er alene i den store verden om den her dumme sygdom..
har taget cipralex (20mg) før og er startet igen (10mg) for en mdr. siden pga. angst, men syntes bare ikke det hjælper denne gang..

tør ikke flyve-køre med bus-køre med tog-tage på fisketure-klatre-gå ude når det er mørkt-tage i byen om natten-køre med taxa og jeg kan blive ved..

Ved godt jeg selv skal overvinde de ting, men helt seriøst syntes det er uoverskuligt.. er sygemeldt og venter på svar fra distriks phsykratien (eller hvordan det staves) har droppet min uddannelse som guldsmed og syntes bare lige pt. det hele står stille.

Mvh. Trine

Besvar