sådan klarer jeg min sygdomsangst

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
pama1964
Geografisk sted: sydsjælland

sådan klarer jeg min sygdomsangst

Indlæg af pama1964 » 28 aug 2007 07:13

Jeg er ny her på siden, men har 13 års erfaring med sygdomsangst.

Jeg har haft kræft alle steder i kroppen - og tænk også overlevet dem alle - smil !!

Jeg har været på antidepressiv medicin on and off siden jeg var omkring de 30 år - er nu 43 år.

Hver gang jeg havde taget dem et stykke tid, gik det jo fint og jeg stoppede, iøvrigt uden at rådfører mig med lægen. Hver gang dukkede angsten op igen efter et par måneder. Det har altså taget mig 11 år at erkende, at jeg skal tage de piller, for at få en god tilværelse, leve og være tilstede, istedet for bare at eksistere!!

Jeg har lovet mig selv ikke at holde op med pillerne, tager Akarin og kun 20 mg dagligt, men det er nok til at jeg har det godt. Jeg får stadig tanken om kræft dagligt, men tanken får ikke lov til at bide sig fast, den er flygtig og angsten når aldrig af komme. Samtidig har jeg løbetrænet det sidste år, og startet til aerobic, det er helt klart min erfaring, at det også virker. Jeg bruger det meget, for at overbevise mig selv om at min krop er stærk, rask og fungerer. Nåe ja, og for at holde den aldersbetinget tyngdekraft lidt i skak!!

Har gået hos psykolog en periode, det virkede bare ikke for mig.

Har iøvrigt læst et sted, at sygdomsangst forsvinder med alderen - vi kan håbe på at det holder !!!

Tak for nu
Annette

Besvar