Giv mig mit liv tilbage

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Mille1966
Geografisk sted: Fyn

Giv mig mit liv tilbage

Indlæg af Mille1966 » 19 aug 2007 22:11

Kan jeg ikke bare få mit gamle liv tilbage hvor jeg var glad og udadvendt.
En god mor "sexet" hustru havde styr på livet :-)
Min svigermor tog sig liv fordi hun mistede kontrollen .
Det vil jeg altså ikke....
mit liv er så dårligt lige nu og jeg har muligheden for et perfeckt liv men jeg tør ikke tage fat på det "Liv"
psykolog har jeg gået til mange gange "men jeg forstår ikk hvad de siger" kan jeg ikke komme til en behandler der trykker Ctrl Alt delete :-)
også starte på en frisk :-) min hjerne trænger til at blive fri af alt det gamle lort der er samlet i løbet af mange år :oops:

Fiona1
Geografisk sted: jylland

Indlæg af Fiona1 » 21 aug 2007 09:36

Hejsa.

Jeg har vist tidligere nævnt at jeg godt ved hvordan du har det. Du har det ganske enkelt skrækkeligt :( .

Har du også følelsen af, at vis du bare kunne krybe sammen som et lille barn, og græde som et lille barn og blive trøstet som et lille barn, så vil alt blive bedre. - men trøsteren findes bare ikke.... :cry:

Har du en ide om hvorfor du har det som du har det? Jeg har prøvet psykologer der var præcis som du beskriver. Tilsidst havnede jeg hos en, der kunne hjælpe med at løsne knuden. :)

Håber du vil fortælle lidt mere

kærligst
Fiona
Jeg har haft mange bekymringer i mit liv,
de færreste af dem er blevet til noget.

Mille1966

opstart til overgangens alderne tror jeg

Indlæg af Mille1966 » 21 aug 2007 17:30

Synes der sker alt for meget i min krop ligenu, og vil gerne høre fra jer lidt mere erfarne om i kender til til alt dette.
Jeg døjer med, tudeture- bekymringer-mareridt og opvågnen- svedeture og opvågnen( dog ikke hver nat men flere gange om ugen) ophidselse- lidt deperssion (har svært ved at tage mig sammen til at få lavet noget) rastløshed- er ikke træt når jeg går i seng, men kan godt føle mig træt i løbet af dagen- hjertebanken- rysten hovedpine- nakkesmerter- pres/trykken i hovedet, stive muskler hvis jeg sidder for længe i samme stilling, Er jeg for langt ude, eller er alt dette normalt, jeg har stadig mens. men de er svingede i styrke og kommer ofte med 3 ugers mellemrum.denne gang 14 dagefør tid og jeg har den endnu :oops:
går nu ind på 3 uge de første dage var det ikk alm menst. men i fredags "da jeg rigtigt skulle have haft den" virker det som en normal Mens.

charlot
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af charlot » 21 aug 2007 18:01

Hej Mille

De fysiske symptomer du oplever, er desværre nok helt "normale" i den situation du er i, med angst. Tror alle symptomerne stammer fra for lang tid anspændelse og din cyklus og din hjerterytme kan også blive forstyrret af angsten, da de automatiske systemer også bliver ramt. Alt dette er noget jeg tror og vil egentlig bare berolige dig. Jeg har det også sådan i perioder.
Når det er sagt, synes jeg IKKE vi skal finde os i at have det sådan, hverken i kortere eller længere tid. Og jo længere tid der gå, jo mere anspændt bliver du. Er du i behandling?

Fiona skriver, trøsteren findes bare ikke. Jeg tror trøsteren er os selv. Vi skal lære at stole på vores eget værd og de små perioder med rationel tankegang og på den måde erobre flere områder med rationel tankegang. Måske, på et tidspunkt, vil det irrationelle ikke styre os mere :-)

Jeg har ligesom dig også svært ved at miste kontrollen, men tror det er vigtigt at kunne give slip og ikke bekymre sig. Véd at give slip, tillader du også at du ikke kan styre hverken dig selv eller andre og hvad så? Hvad kan der ske?

Kender også det med at være en sexet kæreste, god mor, super kollega.... men det er der bare ingen der er! På én gang! Vær måske én af rollere, bare i 10 minutter og erobr dit liv tilbage langsomt :-)

Tror ikke der findes et perfekt liv, der er altid udfordringer... nogen gange er de værre end andre, prøv at acceptér det, så du ikke slår dig oveni hovedet med dårlig samvittighed.

Håber jeg kunne hjælpe dig med at trøste dig selv lidt....

Jeg har læst en rigtig god bog om at få et bedre selvværd: Selvværd nu! / Mia Törnblom. Den fik jeg rigtig meget ud af....

mvh Charlotte

Fiona1
Geografisk sted: jylland

Indlæg af Fiona1 » 21 aug 2007 20:41

hummm.... Jeg synes nok at det lyder til at være lidt mere end "normalt". For mig kunne det godt lyde somom du er kommet i kløerne på en depression. Jeg tror du skulle gøre dig selv den tjeneste at gå til læge. Jeg ved godt det er noget du frygter at gøre, men jeg tror bestemt at det vil gavne dig.
Og ja alt det du beskriver kender jeg også til, og det var faktisk i mens jeg havde en depression oven i angsten, at jeg led af disse symptomer. Så vær sød og gå til lægen :wink: .

Og ja, det er forresten rigtig, jeg havde osse engang rod i min cyklus i en periode med frygtelig angst.

Jeg håber på snarlig bedring :)
Fiona
Jeg har haft mange bekymringer i mit liv,
de færreste af dem er blevet til noget.

Mille1966

Tankefeltterapi

Indlæg af Mille1966 » 22 aug 2007 07:30

Hej
I morgen skal jeg starte ved en dame der bruger Tankefeltterapi :-)
Glæder mig :)

Er her nogen der har prøvet det ?

charlot
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af charlot » 22 aug 2007 07:59

Hej Mille

Det er helt sikkert, som Fiona skriver, at hvis der er stødt depression til, så har du brug for behandling. Er du i medicinsk behandling? Der er mange der har glæde af en kombination af anti-depressiv medicin og kognitiv terapi.

Synes det lyder spændende med tankefelt, vil meget gerne høre mere om det.

Held og lykke

mvh Charlotte

Besvar