angst

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Krebsen27
Geografisk sted: Storkøbenhavn

angst

Indlæg af Krebsen27 » 15 aug 2007 07:12

Er der nogen af jer, der lige pludselig ud af det blå får vild hjertebanken og svimmelhed. Jeg sidder på min arbejdsplads stille og roligt, og lige pludselig begynder hjertet at gå helt amok.

Jeg synes ikke, at jeg var bange, men det blev jeg godt nok. Jeg kan mærke hjertet i hele kroppen og så begynder mine katastrofetanker. Falder jeg nu om af hjertestop? Besvimer jeg? etc.

Jeg ved, at disse tanker, kan gøre symptomerne meget værre, men jeg bliver simpelthen så bange. Jeg har været til hypnoterapi 2 gange, men synes ikke, jeg kan mærke nogen forandring overhovedet. Til daglig kan jeg godt have det godt, men lige pludselig sker der noget med kroppen, og så er jeg tilbage til den gamle trædemølle med alle mulige katastrofetanker.

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg synes snart, jeg har prøvet alt, men intet vil rigtig lykkes for mig.

Er der nogen, der har nogle gode råd til at berolige mig?

Krebsen

majbritt71

Indlæg af majbritt71 » 15 aug 2007 09:19

Hej Krebsen27

Det husker jeg tydeligt fra min egen svære periode. Der skal ingenting til før det hele starter, en enkelt tanke som du end ikke husker at have tænkt, kan sætte hele den onde cirkel igang, og desto mere du tænker på hjertets slag samt svimmelhed, desto mere vil du føle det.

Stop op når det sker, sig til dig selv det ikke er farligt, og flyt så fokus over på noget andet.

Blodpropper viser sig feks ikke på den måde, og dårligt hjerte opstår ikke fra dag til dag og viser sig da slet ikke med flere dages mellemrum el lign...

Jeg går udfra du er undersøgt af din læge ?!- stol trygt på hans ord og lad ikke din fantasi spille dig et pus. ;-)

Knus fra Majbritt71

Krebsen27

angst

Indlæg af Krebsen27 » 15 aug 2007 09:45

Tusind tak for dine gode råd. Jeg har bare meget svært ved at flytte fokus, når hjertet rigtig begynder.

Jo, jeg er blevet undersøgt af en hjertelæge med diverse ekg, ultralyd og holter monitor. Det har vist sig, at jeg har en del hjerterytmeforstyrrelser såsom ekstrasystoler samt andre forstyrrelser. Dette får jeg medicin mod, og selvom jeg har fået at vide, at det ikke er farligt, er jeg ikke overbevist og bliver det nok heller ikke.

Krebsen

Mille1966
Geografisk sted: Fyn

Re: angst

Indlæg af Mille1966 » 15 aug 2007 11:27

Hej hvor gammel er du ?

Krebsen27

Indlæg af Krebsen27 » 15 aug 2007 11:55

Jeg er 31

Mille1966

Indlæg af Mille1966 » 15 aug 2007 12:03

oki jeg er 42 men har nok fundet ud af det er overgangs alderen
har nemlig disse symtoner kik her
lige mine symtomer
http://www.sundhedsguiden.dk/article.as ... icle=10402

Krebsen27

Indlæg af Krebsen27 » 15 aug 2007 12:14

Ja, mit er nok ikke overgangsalderen:-)

Lige nu er der uro i hele min krop og det er ikke til at holde ud.

For 5 måneder siden fik jeg et ildebefindende på mit arbejde, og selvom jeg er blevet MR-scannet og fået taget diverse EKG (i ambulancen) samt blodprøver, er der ikke nogen, der kan fortælle mig, hvad det var.

Jeg har gået lige siden og været nervøs for, at det skal ske igen, og det ved man jo ikke om det gør. Det er svært at leve med, men jeg prøver også at sige til mig selv, at ingen af os ved hvad der sker imorgen. Jeg har bare svært ved at nyde hver dag, når man ikke har det godt.

Nogle gange tænker jeg: Hvis nu der sker mig noget imorgen, er jeg så tilfreds med, hvordan jeg har levet mit liv de sidste 12 år (har haft sygdomsangst og panikangst i 12 år). Det kan jeg desværre ikke svare ja til:-(

Mille1966

Indlæg af Mille1966 » 15 aug 2007 12:46

Kender det atl for godt :oops:
Jeg føler osse jeg har spildt 10-15 år af mit liv
Været en sur/ked mor /kone i så mange år

Juli03
Geografisk sted: København

Indlæg af Juli03 » 15 aug 2007 20:04

Hejsa!
Som du skriver (Mille 1966). Angst er spild af tid - ganske enkelt..
Tiden går, man sidder i sumpen, man ved ikke om man slipper ud af fælden. Uvisheden om fremtiden. Forsætter det i en uendelighed..?
Nogle dage er jeg vred (som i dag), glad, frustreret, irritabel, utålmodig, ensom, træt, lykkelig osv.

Jeg har dog fået det bedre, men det svinger. Men det går fremad - heldigvis.
Jeg gar ikke brug for melidenhed, men bare forståelse.. Hvis mine venner, sagsbehandler, arbejdsgivere m. fl. prøvede det jeg/vi må gennemgå (oftest hver dag) ville de forstå. Jeg forstår godt at de ikke forstår.. Min psykiater forstår ikke at hans medicin ikke virker..
Psykologer forstår ikke at Kognitiv terapi ikke altid virker.. Men hvis "KAT" ikke virker - hvad gør man så?
Jeg ved det ikke - helt ærligt.

Jeg tror jeg vil gå en lang tur.
Det har været en sur dag, men måske er dagen i morgen bedre?
Jeg håber/kæmper hver dag..

Besvar