Jeg er så bange

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Mille1966
Geografisk sted: Fyn

Jeg er så bange

Indlæg af Mille1966 » 06 jul 2007 09:01

Jeg er træt af det hele :-(
Syndes ikke det hjælper en klap at gå til Psykolog,har været der 4 gange nu han er sød og kan forstå alt det lort jeg har været igennem.
Vi taler rigtigt godt men det fjerner ikke alle de mærkelige fornemelser jeg har i min krop. og min angst trives virkelig fortiden :-)
Jeg spænder så voldsomt i mit ansigt og underliv at det giver smerter næsten dågnet rundt især ved mine øreflipper og kæber.
jeg slapper aldirig af

paaj66
Geografisk sted: fyn

Indlæg af paaj66 » 06 jul 2007 11:35

Kære Mille66 - ja, angst er et forbandet uvæsen som til tider nærmest døgnet rundt kræver opmærksomhed. Jeg synes det er fint du har en psykolog for man må ha en professionel hjælp når angsten styrer for meget. Men ofte føler man sig bare alene med problemerne og der er vel næppe noget som angst der kan give en så gennemgribende følelse af ensomhed. Du må gerne læsse mere af her.

Trina

Indlæg af Trina » 06 jul 2007 13:49

Kære 1966

4 gange er heller ik meget, men tror nu heller ik det er så meget med hvor mange gange man har været i terapi. Den det kan være en særdeles langsommelig affærde, og angsten kan komme dumpende som det passer den, hvor som helst og når som helst... Og den overdrevet opmærksomhed man render rundt med, puh hvorfor spænder det nu i min hovedeskal, burde jeg egentlig ikk os lige at få mig lidt kvalme og hjertebanken, hov mon der ikk denne gang virkelig er noget galt, kan det mon være...... Puh det er så fortvivlende hårdt når det lort står på...

Jeg sku selv på Roskilde festival igår, måtte tage hjem igen, ku mærke angsten begyndte a nærme sig, og jeg havde bare den aller største lyst til at tage derud, fået min datter passet og det hele, men gav billetten til min bror, så jeg ik pludselig tog derud, for ville være så dumt i aften a stå på psykriatisk skadestue og være skide bange. Knus

Mille1966
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Mille1966 » 07 jul 2007 14:47

Syndes bare snart det er for meget :-(
Har levet så mange år nu,jeg vil have mit liv tilbage
Det går jo osse ud over mine børn og mand :-(

Krebsen27
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Krebsen27 » 09 jul 2007 06:42

Nej, hvor jeg forstår jer. Min angst har også taget fuldstændig over i øjeblikket. Jeg har nogle hjerterytmeforstyrrelser, som er blevet rigtig slemme, og selvom jeg har fået det undersøgt utallige gange, og fået beskeden "det er ikke farligt", tænker jeg alligevel hele tiden "hvad nu hvis der er noget galt denne gang". Det er simpelthen så hårdt. På lørdag rejser jeg til Tyskland med min mand og to børn, og jeg er allerede bange for at tage afsted. Hvad nu hvis der sker noget med mig i et fremmed land. Det er bare for åndsvagt at gå med de tanker. Vi ved jo alle, at vi skal dø, og jeg er træt af at vente på døden.

Besvar