Graviditet og angst!!

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
maby

Graviditet og angst!!

Indlæg af maby » 03 jul 2007 16:57

Dem der har læst mit tidligere indlæg kender lidt til min forhistorie og angst..
'
Nu er det sådan at mig og min kæreste har snakket om at prøve at blive gravide igen. Det er snart et år siden jeg mistede i 5 måned nu.
Jeg vil gerne prøve igen, men er godt nok nervøs. Og ikke mindst er det også min kærestes store drøm at få et barn. Det skal lige siges jeg har en søn fra tidligere forhold men det vil jo aldrig blive helt det samme for min kæreste.

Nu er det så at jeg tænker: kan min angst blive værre hvis jeg bliver gravid? For lige nu syntes jeg den er slem nok. :?

Men har også hørt rygter om at angsten kan forsvinde under graviditeten.
passer det???

håber der er nogen der kan hjælpe mig med svar...

på forhånd tak.

Didåmi

Indlæg af Didåmi » 12 jul 2007 14:18

Kære Maby!

Jeg er rigtig ked af at læse om alt det, du har været igennem, og det ville da næsten have været mærkeligt hvis ikke du skulle få en kraftig efterreaktion - tænk at du skulle igennem så mange undersøgelser uden at nogen foreslog, at det kunne være psykisk.

Jeg har læst dine indlæg med interesse, fordi jeg selv har haft masser at bekymringer og angst både i forbindelse med graviditet og fødsler og efter fødsler. Jeg har faktisk være så gal over, at mine råb om hjælp er blevet totalt overhørt af fagkundskaben i den forbindelse.
Jeg har også oplevet en del lægesjusk - man skal bare hele tiden være med i hvad de foretager sig.

Jeg er ked af at skrive, at jeg tror at det kan blive en hård omgang at blive gravid igen, specielt med din sidste graviditet i mente. Du skal nok komme igennem det, men jeg tror, at det er vigtigt, at du forbereder dig på det værste - så kan det kun blive bedre.
.
Hvis jeg var dig ville jeg melde helt klart ud. Først overfor din kæreste hvis ikke du har gjort det.
Der næst skal du sikre dig at din jordmoder er der for dig - ellers skift. Det fik jeg ikke gjort, og det fortryder jeg.
Det skal være en garvet dame, der har tid til at lytte og ikke kun tage blodtryk.

Så var det måske også en idé at kontakte sundhedsplejen. Måske kunne hun være en støtte?

Jeg synes, at du skal sætte dig selv vældig meget i centrum, og insistere på at du har en grim oplevelse bag dig, og at du vil have hjælp.

Måske kunne du have glæde af at møde andre mødre der har mistet et barn i graviditeten. Jeg fandt engang sådan en hjemmeside på nettet. Det var en læge der havde oprettet den.

Ellers held og lykke med det hele.

Mvh. Didåmi

maby

gravid og angst

Indlæg af maby » 13 jul 2007 09:55

1000 tak for dit svar... og dine super gode råd, som jeg vil hvae i hoved når jeg bliver gravid.

Min kæreste ved hvordan jeg har det, og er der 100% for mig.
Så det er bare super dejligt.

Jeg vil prøve og lede efter sådan en hjemmeside.... tror også det kunne være godt for mig...

Besvar