Hvad gør jeg nu???

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
maby

Hvad gør jeg nu???

Indlæg af maby » 21 jun 2007 19:12

I septemper sidste år midstede jeg mit barn i 5 måned, det var en hård omgang med en masse lægefejl og flere forgæves forsøg på at holde på det ved operationer osv. Jeg var rigtig ked i en periode men det gik så over igen...
Eller det troede jeg.

2 måneder efter dette skete begyndte jeg efter, pras fra flere sider, at arbejde igen. Men der gik kun 14 dage før jeg pludselig fik en masse mærkelige symptomer følte jeg ikke kunne få vejret samt fik en masse uforklarelige følelser i kroppen og blev til tider rigtig rigtig bange. og bliver det stadig engang imellem...

Jeg har fået lavet et hav af undersøgelser... blodprøver, lunge test ryngen af lungerne, EKG test og tækte så selv om det måske ku være noget angst, og spurgte min læge. Vi blev derfor enige om at jeg begyndte til psykolog, som jeg gik til 4-5 gange, og det følte jeg slet ikke jeg fik noget ud af.

Så her for et par dage siden da jeg skulle sove slog det mig!!!!

Kan det være fordi jeg var igennem alt det med barnet og at lægerne fejlede flere gange!!! :? kan det ha ført til at jeg nu har udviklet sygdomsangst? :? Er det skyld i at jeg føler de mindste syntomer i min krop og bliver bange...??? :?

Kan i fortælle mig hvad jeg kan gøre for at komme ud af det??
Hvordan kommer jeg videre??

På forhånd tak... :P
[/b]

Hexia

Indlæg af Hexia » 21 jun 2007 20:39

Jeg tænker, at det du skal gøre for at komme ud af det er, at finde en anden psykolog. Hvis du ikke fik noget ud af det første gang, kan det skyldes, at det var en "forkert" psykolog.
F.eks. en der ikke arbejder kognitivt, eller en du ikke havde kemi med.

Jeg synes i og for sig ikke, at det er så vigtigt, hvorfor angsten opstår. Jeg synes det er mere vigtigt, hvordan man får den til at gå væk igen.
Og det kan en kognitiv terapeut hjælpe dig med.
Der er ingen nem vej ud af angsten, men med hjælp og hårdt arbejde, så kan det lykkes.
Held og lykke med det, jeg håber, du finder en løsning meget snart.

maby

Indlæg af maby » 30 jun 2007 17:05

Hexia tusind tak for dit svar....

jeg vil forsøge at finde en anden psykolog... har hørt der findes nogen med speciale i angst..

Har ellers haft det sådan okay et stykke tid, men for første gang nogen sinde har jeg prøvet at få panik angst.
Jeg lå i tandlægestolen og var ved at få lavet en tand, da jeg pludselig gik i panik og bare skulle ud... det var virkelig ubehageligt. og da jeg kom ned i bilen brød jeg helt sammen... håber ikke det er noget jeg kommer til at prøve igen og syntes det er vildt mærkeligt jeg pludselig får det sådan...

Så på mandag vil jeg gå til lægen og så må jeg finde ud af hvad der skal ske for nu er jeg pludselig også bange for at skulle gå i panik og tænker hele tiden over om jeg går i panik om lidt igen...

Syntes bare det hele er en stor forviring i hovedet nu... :?

Besvar