grunden til angst

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
mig85
Geografisk sted: sønderjylland

grunden til angst

Indlæg af mig85 » 14 apr 2007 18:18

hey alle sammen

jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorfor man får angst?
jeg har en teori om at det er noget som kommer fra ens barndom?
jeg har haft en svær tid helle min barndom!!

hvad tror i? er der nogen som har angst som har haft en "perfekt" barndom ?? eller nogen problemer senere i ens liv?

nescafe
Geografisk sted: København

Indlæg af nescafe » 14 apr 2007 18:28

Min barndom har ikke altid været skide let, men jeg tror da mange andre har haft det værre...

Jeg tror altid jeg har været meget følsom, og måske samtidig ret indelukket. Blandet med kronisk dårlig selvtillid har det været den cocktail som er slået click...

Hver person har nok sin egen baggrund for hvorfor angsten er opstået.

En anden grund, tror jeg, er negativ stress...
MVH
[i]Nescafé[/i]

mig85

Indlæg af mig85 » 14 apr 2007 18:36

hey igen

ja stress er nok også en faktor? for tror det er stess som har udviklet min angst den her gang så jeg ikke kan arbejde mere?

men for de fleste er der så ikke sket nogen ting i ens liv som ikke har været så rar? og det så måske har udviklet sig til angst senere i ens liv?

Hexia

Indlæg af Hexia » 15 apr 2007 21:37

Jeg tror ikke, der er noget endegyldigt svar på, hvorfor man udvikler angst.
Nogen mennesker har haft en rædselsfuld barndom, men udvikler aldrig angst. Nogen mennesker har haft en udmærket barndom, men udvikler alligevel angst.

Jeg tror, det har noget med ens personlighed at gøre, hvad man er disponeret for og så videre. Og om man så samtidig udsættes for faktorer, som udløser angsten.

Stress i sig selv er jo ikke farlig, kun hvis man ikke forstår at håndtere det fornuftigt, bliver det en risikofaktor.
Jeg har i 15 år arbejdet sammen med en jævnaldrende kvinde. Vi blev udsat for den samme mængde negativ stress på arbejde, men det påvirkede aldrig hende, som det gjorde mig.

LS
Geografisk sted: Fyn

Re: grunden til angst

Indlæg af LS » 16 apr 2007 10:56

Hej mig85
Du sklrev:
jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorfor man får angst?
jeg har en teori om at det er noget som kommer fra ens barndom?
jeg har haft en svær tid helle min barndom!!

hvad tror i? er der nogen som har angst som har haft en "perfekt" barndom ?? eller nogen problemer senere i ens liv?

Der er mange ting i det her og det er ikke så firkantet at svare på. Angst findes jo i flere varianter og styrker. Min erfaring som bekræftes igennem biblen siger: 1) at angst kommer af at man har vendt GUD ryggen. Derfor ser du også hvordan det bliver svære og svære for vores land at rette op på mange ting. Vi begår mord via aborter, vi er førende indenfor at bringe og sælge våben til fattige lande, de fatigste i vores samfund tvinges til at leve langt under sultegrænsen, der er ikke hjælp at hente til de syge, forskning på samme område går i flere retninger og nu ved man ikke længere hvilken af resultaterne man skal tro på osv. osv. 2) Man kan ikke måle ud fra en "perfekt verden" idet folks måle stoks forhold pg værdier går i hver sin retning. Feks. for nogle er rigdom en perfekt verden, men folk sulter på bekostning af de rige osv. hvis man skal måle ud fra det perfekte må "målet" være ens, det er en forudsætning!
Men alle rammes af et eller andet "ondt" i større eller mindre grad. Ser man på familier som ikke er kristne ser man også megen smerte og derigennem angst. Der er især nogle ting som fremkalder angst og det er: alkohol, euforiserende stoffer, afgudsdyrkelse. Når så angsten kommer søger man længere og længere ind i misbruget og kan til sidst ikke komme ud af den igen, uden rette hjælp!
Det er en kendsgerning, men ikke en overbevisning for alle!
Ha en god dag!
VH LS

mig85

Indlæg af mig85 » 16 apr 2007 13:26

hej ls

hvad mener du med at man skal ha vendt gud ryggen?
er det fordi jeg ikke kommer i kirke til guds tjeneste være søndag
eller hvad mener du med det?

jeg tror på gud og det har jeg aldtid gjordt!!
men nej jeg kommer ikke i kirke og ber ikke borbøn eller noget.
men jeg tænke da på gud!!

hvor vil du hen med de ting du skriver??

LS

Indlæg af LS » 16 apr 2007 14:06

Hej mig85

hvad mener du med at man skal ha vendt gud ryggen?
er det fordi jeg ikke kommer i kirke til guds tjeneste være søndag
eller hvad mener du med det?

Nej det har intet med at gøre om man kommer i kirke eller ikke gør det, for GUDs kirke er der hvor mennesker er som tror på HAM. GUDs hus er ikke en bygning.
Jeg mener at, man kan godt tro på at der findes en GUD uden at gøre hvad GUD siger vi skal gøre. Feks og det behøver ikke have noget som helst med dig at gøre, så slår vi børn ihjel (abort) selvom det er en gave fra GUD. Vi acceptere homoseksualitet selvom GUD siger at de ikke skal arve GUDs rige og at det er forkert! Sådan kan der være mange eksempler, men jeg kender ikke dig og kan derfor ikke vejlede dig præcis.
Feks så troede jeg også på GUD i mange år, samtidig med at jeg tilbad satan, (dog uden jeg vidste det) men GUD siger du kan ikke have to Herrer. Det betyder at hvis vi trækker på satans kræfter så kan GUD ikke komme til. Det kan være ting vi betragter som småting, men som er ret alvorlige for GUD. Det kunne være mindreværd, for hvis vi ikke elsker os selv, elsker vi ikke GUDs fantastiske skaberværk og GUD ser på sit eget skaberværk som noget meget fantastisk! Du er altså fantastisk for GUD! Du må på ingen måde nedgøre dig selv for GUD!
Du kan bede Helligånden om vejledning i hvor det går galt for netop dig, så vil du få et svar på en eller anden måde.

jeg tror på gud og det har jeg aldtid gjordt!!

Mange tror på GUD, men det er ikke den sande GUD. Den sande GUD er ham som skabte himmel og jord og dig og alle os andre og som sendte JESUS Kristus for at sone vores skyld, så vi kan få evigt liv. Det er også GUD som skrev biblen via folk han udvalgte. Jeg ved ikke hvilken GUD du tror på, det kan sagtens være den sande. Det er en god ting at tale med GUD, du kan bede ham om at du må gå rette vej, også selvom du tror på ham, for der er meget fejllære og mange føres vild.

men nej jeg kommer ikke i kirke og ber ikke borbøn eller noget.
men jeg tænke da på gud!!

GUD vil at vi skal sige tak for alle forhold også det som gør ondt. Men han vil også have nærkontakt med dig, som du kan få via bøn.

hvor vil du hen med de ting du skriver??

Ikke andet end svare på dit spørgsmål og så dele min erfaring med dig fordi jeg selv har lidt forfærdelig meget af angst og blev sat fri af GUD selv for ca 5 år siden.
VH LS

QsugarQ

...

Indlæg af QsugarQ » 16 apr 2007 14:16

Hej;-)

jeg tror somsagt også det er noget man er disponeret for. Nogen er mere sensiblie end andre, og dette gør at vi håndtere forskelllige oplevelser forskelligt. Nogen kommer over det andre gør ikke.
Selvfølgelig kan man forøge chancen ved at fylde sig med stoffer og alkohol.
Jeg syntes ikke du skal tage det LS skriver for gode varer, folk må selvom de er religiøse, men det hjælper ikka at manipulere dem iform af disse indlæg som LS har skrevet.
Hvis der var en gud så var der nok ikke krig og så døde uskyldige unge mennesker heller ikke.
Jeg har erfaret at man intet får ud af og lede efter årsagen til sin angst, det for nemlig ikke angsten til at forsvinde.Men jeg har da tit selv tænkt tanken...hvorfor osv...
mvh s

Hexia

Indlæg af Hexia » 16 apr 2007 14:24

Pyha!
Om noget ville jeg da godt nok sige, at det må være frygtelig angstprovokerende at bekende sig til din Gud, LS, for han er sørme da godt nok svær at gøre tilpas. :shock:

LS

Indlæg af LS » 16 apr 2007 14:48

hej Hexia
Du skrev:
Om noget ville jeg da godt nok sige, at det må være frygtelig angstprovokerende at bekende sig til din Gud, LS, for han er sørme da godt nok svær at gøre tilpas.

Angsten kommer ikke fra GUD!
Men sådan kunne det se ud for en udenforstående, sådan er det ikke. Man behøver kun at tro på ham så vil han gøre resten af arbejdet, eller hjælpe dig dertil. Ganske enkelt faktisk!

Mange som lider af ocd tror fejlagtigt at det er GUD som giver angst og tør derfor ikke søge hjælpen hos ham. Gud overlader bare folk til deres eget valg. For GUD vil ikke presse noget igennem som folk ikke vil. Igen angsten kommer ikke fra GUD!
VH LS
Senest rettet af LS 16 apr 2007 16:46, rettet i alt 1 gang.

mig85

Indlæg af mig85 » 16 apr 2007 14:49

hey ls

jeg forstår stadigvæk ikke det du siger!! du bruger svære udtryk du skær ikke igennem med dit budskab!! det giver igen mening det du siger til mig!! jeg respekter 100 procent din måde og tro på gud på men jeg har ikke samme opfattelse som du har!! og hvem siger at du har den rigtige opfattelse af gud ?? men man skal følge sit hjerte for i dit sande hjeret er gud også!!

og til jer andre jeg kan kun give jer ret i det i siger!!
jeg er ikke ved og hopppe med på ls vogen men spørge bare lidt skeptis til hans måde og fortolke gud på!! for forstår ikke hvor han vil hen med det han siger?

LS

Indlæg af LS » 16 apr 2007 16:42

Hej mig85
jeg forstår stadigvæk ikke det du siger!! du bruger svære udtryk du skær ikke igennem med dit budskab!! det giver igen mening det du siger til mig!!

Jeg ved ikke hvad det er som ikke giver mening, så det er svært at hjælpe dig herfra. Hvad er det for udtryk du ikke forstår? b]

jeg respekter 100 procent din måde og tro på gud på men jeg har ikke samme opfattelse som du har!!
Jeg kunne godt tænke mig a vide hvad det er du ikke har samme opfattelse af? er det det hele eller bare noget af det?

og hvem siger at du har den rigtige opfattelse af gud ??
Det siger GUD og biblen som meget præcis fortæller hvorfor og hvordan man kan vide at GUD er GUD og hvordan man kan vide det modsatte!

men man skal følge sit hjerte for i dit sande hjeret er gud også!!

Du har ret, det siger biblen også. GUD har indskrevet det hele i menneskers hjerter, men alligevel går nogle galt.

og til jer andre jeg kan kun give jer ret i det i siger!!
jeg er ikke ved og hopppe med på ls vogen men spørge bare lidt skeptis til hans måde og fortolke gud på!! for forstår ikke hvor han vil hen med det han siger?
Du bestemmer helt selv om du vil tro på det jeg fortæller eller du ikke gør. Jeg vil gerne uddybe at jeg kun vil give folk en mulighed for at tage det valg som kan sætte dem fri af angst. Der er bestemt ingen tvang, men da jeg som allerede har nævnt, selv er blevet sat fri på den måde, er det min guddommelige pligt til at fortælle andre om denne mulighed. Jeg ønsker på ingen måde at nogen skal opleve den form / former for angst jeg har haft. Der findes intet som er værre!
VH LS

TiKa
Geografisk sted: Falster

Indlæg af TiKa » 16 apr 2007 16:59

hej allesammen!!

Først må jeg lige sige at jeg står af over for al den der gudesnak. Så troende bliver jeg nok aldrig, og jeg bryder mig ikke om at nogen prøver at pådutte andre deres tro. Der er mange måder at tro på og det må være ens eget personlige valg.

Men jeg vil gerne slutte op om Hexia og QsugarQ når de mener ar angst er noget man ganske enkelt er disponeret for. Vi er bare nogen der er mere følsomme end andre. Og når man måske tager ting lidt for nært og ens hjerne samtidig begynder at tolke end kropslige fornemmelser forkert - ja så har man angst. Så enkelt er det selvfølgelig ikke helt, men i det store og hele.

Jeg har også været meget opsat på at finde årsagen til hvorfor lige netop jeg havde fået angst, men hvorfor? Det får nemlig ikke angsten til at forsvinde og hvis det er noget man tidligere har været udsat for så kan man jo alligevel ikke gøre det om. Tror også at hvis man fandt frem til hvad det var, så ville det kun være den udløsende faktor, og der ville være mange andre ting der ville være medskyldige. Jeg har opgivet at finde en årsag til min angst. Tænker at det er noget jeg har haft opbygget gennem mange år, og jeg nu bare må koncentrere mig om at få min hjerne "omkodet" til ikke at reagere med angst hver gang den tror der er en årsag til det, som i virkeligheden er noget andet ganske harmløst.

Mange tanker fra Tina
TiKa

mig85

Indlæg af mig85 » 16 apr 2007 18:09

hej ls

jeg syntes din måde og fortælle om gud virke for lidt skræmmende?
som jeg kan forstå på dig så er du sluppet af med din angst?
og at det du vil er at hjæle andre mennesker med at komme af med deres angst? det er også supper men den måde du gør det på virker for mig skæmmende!!

jeg er ikke endig med dig omkring bøsser og lesbiske arborter osv.
for mig er gud kærlighed!! og ALLE er velkomen hos ham selv bøsser og lesbiske! guds dør står altid åben.

LS

Indlæg af LS » 16 apr 2007 21:25

Hej mig85

jeg syntes din måde og fortælle om gud virke for lidt skræmmende?
som jeg kan forstå på dig så er du sluppet af med din angst?
og at det du vil er at hjæle andre mennesker med at komme af med deres angst? det er også supper men den måde du gør det på virker for mig skæmmende!!

Jeg er oprigtig ked af hvis du bliver skræmt af måden jeg skriver på, men der er ingen grund til at være bange for GUD, for GUD er god og kærlig. At du bliver skræmt er fordi satan vil gøre alt for at du ikke skal vende om til GUD. Han vil fortælle dig løgne om GUD og han vil give GUD skylden for al ondskab på jorden. Men det er løgn. Man skal forstå at satan er en engel som ville stjæle magten fra GUD og derfor blev smidt ud af paradiset. Satan har derefter fået lov til at få magten en kort tid her på jorden. Mennesket blev smidt ud af paradiset fordi de ikke lystrede GUD, men GUD har givet folk lov at komme tilbage til paradiset hvis de vender om og tror på HAM. Hvis vi foretrækker at tro på satan ( som vores Herre), kan vi ikke komme tilbage, for GUD har også givet mennesket en fri vilje.
Satan er alt det GUD ikke er. GUD er vejen, sandheden, livet og fred og kærlighed.
Satan er kun ude på at stjæle, slagte og ødelægge og lyve.

jeg er ikke endig med dig omkring bøsser og lesbiske arborter osv.
for mig er gud kærlighed!! og ALLE er velkomen hos ham selv bøsser og lesbiske! guds dør står altid åben.

Kender du de ti bud? De fortæller bla. at man ikke må slå ihjel, netop for at GUD vil mennesker det godt, han passer på os med det bud. Vi kunne selv have været en abort, (i princippet).
Ja, GUDs dør står altid åben, men kun hvis vi vil HAM og så vil GUD tilgive alt hvad vi har gjort af forkerte ting. Men kun hvis vi vender om.
GUD siger at vi alle har syndet og synd kan ikke opregnes. Men når vi vender om (begynder at tro på GUD) vil han begynde at forme os i den retning han vil have os, så det bliver naturligt at gøre det han vil. Man holder feks op med at lyve, stjæle osv. Så du har ret, som udgangspunkt er alle velkommen.
Håber det blev lidt tydeligere hvad jeg mente.
Ha det godt!
VH LS

Besvar