Alle de mærkelige følelser i kroppen! Kender i dem?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Leah
Geografisk sted: Gladsaxe (Sjælland)

Alle de mærkelige følelser i kroppen! Kender i dem?

Indlæg af Leah » 11 feb 2007 16:16

De sidste dage/uger har været svære. Jeg havde ellers lige haft et par rigtigt gode dage, hvor jeg bare var rigtig aktiv, havde alverdens energi, og slet ikke var bange. Men nu bliver jeg simpelthen bombarderet med underlige og ubehagelige fornemmelser i kroppen og smerter de mærkeligste steder. Er der nogen der kan relatere til nogle af disse oplevelser???

Sitren (føles lidt som bobler) lige under huden? Hos mig er det mest i brystregionen.

Rigtigt ondt i ribbenene, særligt når jeg går?

Smerter i armene, som om de er ved at eksplodere. Det gør ondt helt ned i underarmene og spænder i håndledene? Skærene smerter, ikke som den følelse man kender fra, når man har trænet og er blevet øm? Mine brystmuskler er også ofte ømme helt inde under armene?

Pludselige skær igennem brystkassen. Nærmest som hvis man var blevet ramt hurtigt at et svagt lyn?

En følelse af, at brystkassen er ved at revne helt ud gennem huden?

Ondt lige midt på ryggen lige mellem skulderbladene?

Og ikke mindste smerter på forsiden af halsen og op på undersiden af kæben?

Jeg ved godt, at jeg piver lidt meget lige for tiden, men der er ikke rigtigt nogen andre, jeg føler, at jeg kan dele det med. Lige så snart en læge hører, at jeg har sygdomsangt, så bliver alt fejet hen som ingenting. Kan godt nogengange frygte, at hvis jeg virkelig fejlede noget, så ville de ikke gide at undersøge en, fordi man er hypokonder. Er der andre, der har det på samme måde.

Leah, 26 år

natasja
Geografisk sted: København

Indlæg af natasja » 12 feb 2007 14:15

Hej Leah

Jeg har også prøvet at have rigtig meget ondt i HELE kroppen, og fandt ud af at det er fordi at jeg spænder. Det har enten været fordi at jeg har været presset, har følt jeg skulle være i forsvar, følt jeg skulle overkomme meget og så har jeg spændt enhver lille muskel i kroppen. I kæben, bag øjnene og steder jeg ikke vidste man kunne spænde. Har også haft ondt i armene og lidt krampeagtigt i brystet men har også været hårdt prøvet uden søvn og for mange bekymringer. Har ikke passet så godt på kroppen.
For mig har det hjulpet med løb (1. gang troede jeg ikke at min krop ville holde t det), det giver lidt ro og styrke.
Spændingerne er blevet mindre men mest fordi jeg har fundet ud af at jeg gør modstand mod nogle ting der er i mit liv lige nu. Ting der kræver overskud og mennesker der suger energien ud af mig og gør det svært bare at være.
Sender dig en varm tanke.

VH Natasja

Mille1966
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Mille1966 » 15 feb 2007 11:19

Nej hvor dejlig at læse at jeg ikke er den eneste med de symtoner
mine øre.kæbe ,foran på hals for så forbandet ondt hele dagen :-(
Det eneste gode er at når jeg skal sove har jeg ro.
Jeg har levet med angst i 15 år nu ,, men det er først nu jeg kan begynde at takle den ved hælp af nogen rigtige lange gåture.
jeg spænder så voldsomt i ansigtet at det har sat sig næsten til kronisk spændings hovedepine :oops:
Det der er værst er at det påvirker jeg er ked/vred af det og at det så går ud over min familie.
Men når jeg får et glas vin eller 2 forsvinder alle symtoner ! mærkeligt ikk

tull
Geografisk sted: Hellerup

Indlæg af tull » 19 feb 2007 12:11

ja jeg kender desværre også til at have mærkelige fornemmelser, ondt i ribbenene, i ryggen, bag øjnene og andre mærkelige steder. Jeg har også kun fred når jeg sover.
Jeg har sådan en mærkelig fornemmelse af ubalance mellem den ene og anden side af min krop, meget mystisk synes jeg selv, men hvis jeg får fokuseret overdrevent på det kan det udløse et frygteligt panikangstanfald....øv....kommer tit hvis jeg har tømmermænd, men jeg har det også nogenlunde når jeg drikker lidt rødvin, så er det bare bagefter man får tæsk.... :twisted:
Er der nogle der har gode råd til hvordan man undgår at fokusere på disse fornemmelser?

thomasl1432

hej

Indlæg af thomasl1432 » 21 feb 2007 10:23

Jeg kan godt genkende alt det du skriver. Man har et par gode dage hvor man føler at man kan overleve alt. Og BANG, så kommer kropppen med et eller andet symptom som gør en forskrækket og så er man inde i den onde cirkel igen.
Det lyder som at alle dine smerter må komme fra muskelspændinger. Jeg håber at du får noget proff. hjælp.

Mille1966
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Mille1966 » 22 maj 2007 10:54

Hej Leah
Ville bare høre hvordan det går med dig :D

Besvar