Nogen, der forstår?!

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Leah
Geografisk sted: Gladsaxe (Sjælland)

Nogen, der forstår?!

Indlæg af Leah » 04 feb 2007 16:36

Hej, jeg er ny her på siden og ønsker meget nogen at tale med, der kan relatere til min sygdom.

Jeg hedder Leah og er 26 år (1980).I mange år har jeg slidt med socialfobi, stress og med tendens til depression. Jeg blev førtidspensionist i 2004 i en alder af bare 23 år. Jeg havde stort set ingen kontakt til andre mennesker andet end en støttekontaktperson, som jeg ser en gang om ugen. Siden da har jeg så udviklet panikangst og ekstrem sygdomsangst, som jeg konstant slås med. Sidste år blev jeg så indlagt på en angst og depressionsklinik. Mens jeg var indlagt, fik jeg genetableret kontakten til min familie, hvilket er dejligt, men jeg kom ikke over sygdoms-/panikangsten, og i januar 2007 (efter ½ år) blev jeg så udskrevet. Min angst er værre end nogensinde, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er bange for at tage medicin. Jeg fik det, da jeg var en 17-18 år og endte med en depression, hvor jeg blev indlagt på den lukkede afdeling.
Jeg har prøvet hypnoterapi, hvilket jeg slet ikke kunne leve mig ind i, og for tiden er jeg så i tanke felt terapi.
Jeg er virkelig nået der til, hvor alt føles håbløst. Jeg føler mig helt alene i verden nogen gange, og har virkelig brug for at snakke med nogen, der forstår. Jeg har stort set ingen vennekreds (har ikke haft det i årevis), og kunne godt tænke mig, hvis der var nogen, der havde lyst til at skrive sammen, evt. mødes (bor i Gladsaxe , Storkøbenhavn).

Leah

Ps. Jeg har ikke internet derhjemme, men jeg tjekker forummet + E-mailen, så tit jeg kan på biblioteket.

søster
Geografisk sted: vejle

Indlæg af søster » 07 feb 2007 19:54

Kære Leah

Jeg har læst dit indlæg flere gange, og mit hjerte græder hver gang!
Du er så ung og du har det så svært. Der er ikke noget jeg hellere vil end at at hjælpe.
...Men (dette er ikke bare en dum undskyldning) jeg kan ikke gøre det optimalt, for jeg er SÅ tidspresset for tiden.
Jeg lider selv af sygdomsangst, så jeg ved hvor forfærdeligt det er.
Hvis du kan nøjes med den smule jeg kan give dig, er du velkommen til at skrive.

Håber inderligt at du finder det du søger!

Mange tanker Søster

BarbaraDeAngelis
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Nogen, der forstår?!

Indlæg af BarbaraDeAngelis » 08 feb 2007 22:09

Leah skrev:Hej, jeg er ny her på siden og ønsker meget nogen at tale med, der kan relatere til min sygdom.

Jeg hedder Leah og er 26 år (1980).I mange år har jeg slidt med socialfobi, stress og med tendens til depression. Jeg blev førtidspensionist i 2004 i en alder af bare 23 år. Jeg havde stort set ingen kontakt til andre mennesker andet end en støttekontaktperson, som jeg ser en gang om ugen. Siden da har jeg så udviklet panikangst og ekstrem sygdomsangst, som jeg konstant slås med. Sidste år blev jeg så indlagt på en angst og depressionsklinik. Mens jeg var indlagt, fik jeg genetableret kontakten til min familie, hvilket er dejligt, men jeg kom ikke over sygdoms-/panikangsten, og i januar 2007 (efter ½ år) blev jeg så udskrevet. Min angst er værre end nogensinde, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er bange for at tage medicin. Jeg fik det, da jeg var en 17-18 år og endte med en depression, hvor jeg blev indlagt på den lukkede afdeling.
Jeg har prøvet hypnoterapi, hvilket jeg slet ikke kunne leve mig ind i, og for tiden er jeg så i tanke felt terapi.
Jeg er virkelig nået der til, hvor alt føles håbløst. Jeg føler mig helt alene i verden nogen gange, og har virkelig brug for at snakke med nogen, der forstår. Jeg har stort set ingen vennekreds (har ikke haft det i årevis), og kunne godt tænke mig, hvis der var nogen, der havde lyst til at skrive sammen, evt. mødes (bor i Gladsaxe , Storkøbenhavn).

Leah

Ps. Jeg har ikke internet derhjemme, men jeg tjekker forummet + E-mailen, så tit jeg kan på biblioteket.
Hej Leah
Jeg er på nuværende tidspunkt igang med at læse " Behandling af stress, angst og depression uden medicin eller terapi" af David Servan Shreiber

Hvis du føler overskud til at læse den, så er det måske en god ide.
Blandt andet dokumenterer den effekten af omega 3 fedtsyre i forbindelse med angst og depression. Og så er der noget der hedder en EMDR metode og meget mere.

Det er overraskende hvor lidt der skal til, og hvor hurtigt der går før man for det bedre, ihvertfald udfra de resultater han dokumenterer. Samtidig med er det en ind i mellem en humoristisk bog.

Et eksempel:
Forfatteren fortæller at en ældre er kommet på hospitalet med knoglebrud, og man vil have ham, sidste lægen i rækken, til at foreslå et eller andet anti - middel. I stedet skrev han i journalen " Hvad denne patiens depression angår, ville det bedste være at anskaffe sig en hund ( naturligvis en lille hund for at minimere faldulykker) Hvis patienten hævder at dette medfører for meget arbejde, kan en kat også gøre det, for den behøver ikke at blive luftet. Hvis det stadig er for meget, så en fugl eller en fisk, hvis patienten stadig afslår tanken, så en smuk stueplante"

Opkald fra de vagthavende læger på ortopædiske eller kardiologiske afdelinger " Vi har spurgt dig til råds, fordi du skal anbefale os et antidepressivt middel, ikke et menageri! Hvad har du tænkt dig at vi skal skrive på recepten? Man kan ikke få husdyr på apotekerne!"

Herefter dokumenterede han alle undersøgelse af alle slags husdyr, samt stueplanter, og hvilken effekt det har på mennesker med blandt andet depression.

Min kæreste lider af depression og jeg af angst ( generaliseret angst ), dog er jeg ikke overordet besværet af det, det der nok fylder mest, er de depressive tanker.

Ps. Du er iøvrigt også velkommen til at skrive til mig på:

daniella_victorianna@hotmail.com

Mellem daniella og victorianna er der bundstreg, men det kan vist ikke ses herinde
Barbara De Angelis

Brugeravatar
Frederiksen
Geografisk sted: Storkøbenhavn

hey :)

Indlæg af Frederiksen » 24 apr 2007 20:12

Kan også varmt anbefale bogen som BarbaraDeAngelis skriver om. Har haft den i et par måneder og læser stadig i den en gang imellem fordi den beskriver 7 spændene alternative metoder. ( Spiser også omega 3 fedtsyre efter jeg har læst om det )

Men du skal da også være velkommen til at skrive til min email :wink:

Casperpip1@hotmail.com
Casper Frederiksen

Anthonia

Indlæg af Anthonia » 24 apr 2007 20:38

Hej Leah.

Velkommen til.
Jeg må sige, at du da virkelig forsøger, at finde et eller andet som kan hjælpe dig. Bare en skam, at det så ikke har nogen effekt!

Jeg er en pige på 25 år og jeg lider af panik angst og tvangstanker.
Du skal være mere end velkommen til, at skrive til mig både herinde og personligt.

Håber at høre fra dig!

L'angoscia
Geografisk sted: København

Indlæg af L'angoscia » 24 apr 2007 21:02

Kære Leah
Hvor er jeg ked af at høre din historie. Jeg håber virkelig for dig, at du får det bedre.
Kender alt til hvor opslidende socialfobi er og hvor handikappet man kan blive.
Skriv endelig!
Knus
:)
L'angoscia

Besvar