træt af at gå til lægen.

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
Bf

træt af at gå til lægen.

Indlæg af Bf » 05 dec 2006 17:49

Hej.
Jeg har været ved læger, og psykiatere mange mange gange.. Jeg er træt af det - jeg har egenligt heller ikke tid længere. Jeg har været igennem fem hunrede check, som man siger "i hovede og røv"
Men men men, der er en ting som jeg tror lægen har overset/overhørt. Jeg væltede engang ned fra et stakit og slog mit baghovede gevaldigt meget, dengang havde jeg hverken været bange/depri/panik overhovede taget - så jeg gik på arbejde somom intet var sket.
da jeg begyndte at blive syg "Fik panik angst, psykose og en masse andet vullavaps" fik jeg en underlig fornemmelse på det punkt hvor jeg havde ramt i baghovedet. jeg kan ikke lade være med at gå og spænde og røre på det. Jeg er bange for at det kan være svulst eller noget! men kan man overhovedet mærke sådan noget? er det måske bare muskel spænding? overbelaster jeg den ved at gå at tænke på det hele tiden måske?
Nogen som har det samme problem eller endnu bedre har prøvet det?

:(

Lone74

Indlæg af Lone74 » 05 dec 2006 21:25

Hej Bf.
Har prøvet det. Det er forfærdeligt. Var overbevist om, at jeg havde en svulst i hjernen :( Jeg følte mig svimmel, synes jeg så dårligt, havde mange spændinger i mit hovedet.
Og for at gøre det hele tusinde gange værre begyndte jeg, at læse om hvad symtomerne var på sygdommen. Det var så rigtig rigtig dumt. For så havde jeg alle symtomerne.
Så tro mig, når jeg siger. Du har overhovedet ikke en svulst i hovedet. Det er din fantasi der spiller dig et puds.
Du er nok ikke overbevist :) Hvis jeg var dig ville jeg bede min læge om, at undersøge mig. Ved godt, at du nu får et sus i maven, fordi det tør du næsten heller ikke. Kender det udmærket. Men de er til, for vores skyld.
Og jeg ved, at ham/hende vil sige det samme som jeg :D
Håber, at dette indlæg kan berolige dig lidt.
Mange tanker Lone.

Besvar