Ny på forumet

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
LDB
Geografisk sted: København

Ny på forumet

Indlæg af LDB » 09 nov 2006 13:14

Kære alle

Jeg er en 28-årige mand, der lider af sygdomsangst. Jeg har nu i ca. 3 uger været temmelig nede og har svært ved at bryde den onde cirkel.

Jeg døjer pt. med svimmelhed i form af gyngende gang, ligesom hvis man har været ude og sejle i et stykke tid og kan mærke jorden gynge under sig, når man er kommet i land.

Jeg har talt med min læge om det. Hun siger, at der er fordi jeg sidder og hyperventilerer uden selv at opdage det, hvilket øger ilten i blodet.

Er der nogle, der har haft tilsvarende oplvelser?

Jeg vil i øvrigt gerne høre, om der er nogle der har nogle behandlingsformer eller lignede, som der kan anbefales.
LDB

Snoske

Indlæg af Snoske » 09 nov 2006 13:39

Hej,

Jeg føler med dig. Jeg har haft det på samme måde. Det er med svimmelhed, som det er med alt muligt andet, at jo mere man fokuserer på svimmelheden, jo værre bliver den, men man kan jo ikke lade være. Det er alt sammen angst, men det er jo ikke nogen hjælp.

Du skal bare vide, at hvis du kan "prøve" at lade være med at tænke på om du er svimmel, så vil du opdage, at det er du ikke.

Håber du får det bedre, for det er rent forfærdeligt.

Helle
Varme tanker fra Helle

helga
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af helga » 09 nov 2006 14:14

Hej LDB,

Kan godt forstå dit ubehag ved svimmelheden. Er det noget du har haft før? Er det ikke det, kan det jo også være, at du "bare" har fået en virus på balancenerven. Det har jeg selv prøvet for mange år siden, og det føltes helt rigtigt som om jeg gik på "gyngende grund" hele tiden - rigtig ubehageligt - men det går trods alt over igen. Det var måske værd at undersøge.

KH Helga

LDB

Indlæg af LDB » 09 nov 2006 14:37

Hej Helga og Helle

Tak for jeres svar. Det er rart at vide, at man ikke er den eneste der har disse problemer.

Jeg har døjet med det siden mit angstanfald begyndte for 3. uger siden. Så forsvandt svimmelheden så småt, da jeg fik det bedre, men er så tiltaget igen efter, at jeg var inde og læste om en ung mand, der fik en hjernesvulst. Ja jeg ved godt, at det er rigtig rigtig dumt at surfe på diverse hjemmesider :), men det er hamrende svært at lade værd.

Derudover er den er ikke, når jeg f.eks løber.

Endnu engang tak for svarene

KH
LDB

Snoske

Indlæg af Snoske » 09 nov 2006 16:33

Hej LDB,

Du skal ikke læse om sygdomme, for når man har det som "vi" har med at bilde os ind, at vi fejler alverdens ting, så er det sikkert som AMEN i kirken, at vi pludseligt har symptomerne.

Nu siger du, at du ikke er svimmel når du løber! Hvis du havde en hjernesvulst, så ville du blive afsindig dårlig, hvis du begyndte at løbe. Så allerede af den grund kan du være sikker på, at du ikke har en hjernesvulst.

Håber det kan berolige dig en lille smule.

Helle
Varme tanker fra Helle

Besvar