angst og op og nedture?

Sygdomsangst (Hypokondri) er angsten for at fejle en livstruende sygdom.
Besvar
msmette
Geografisk sted: TAASTRUP

angst og op og nedture?

Indlæg af msmette » 06 sep 2006 12:42

Hejsa. jeg er en ung kvinde på 22 år der lige har fået diagnosen genralisret & panik angst.
fik mit første anfald af panikanfald på min skole hvor jeg lige er startet på en ny uddanelse som også e rmin drømme uddanelse.
Jeg kan slet ikke forstå det har ramt mig , men det har nu ramt mig så hårdt at bare jeg tænker på min skole blir jeg bange og kan græde i mange timer... jeg får noget medicin der hedder efexor 150mg en gang om dagen. jeg skal også til en psykiater i denne mdr.
Men er der nogen der ved hvor længe der kan gå før man føler sig "normal" igen.... jeg føler mig slet ikk som mig selv... og tænker meget på den skole og hvordan og hvornår jeg kommer videre....
Men jeg syntz at det var begyndt at gå meget godt men så pludslig får jeg sådanne nedture hvor jeg syntz det hele er l***... kender i til det??
Det blev vist ret rodet dette her... beklager jeg selvfølig men håber på lidt svar fra nogen der kender til det..

mette
Mette

Roi
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Roi » 06 sep 2006 14:52

Hej Mette

Hvad er det for en uddannelse du gerne vil tage?

Jeg har også angst, og får også efexor. Jeg ved godt det er svært, især her i starten, hvad sker der og hvorfor. Jeg tror du skal prøve på at slappe af og tage det stille og roligt indtil du kommer til din psykiater. Stress i alle former er med til at provokere angstens grimme væsen til at hoppe frem. Det er svært at sige noget her da jeg ikke kender dig, derfor synes jeg også du skal tage den med ro indtil du kommer til psykiater, han kommer til at kende dig og vil dig dit bedste.

Jeg sveder også meget med efexor, så det er normalt, men hellere det end at være angst.

Hvis du har nogen spørgsmål er du velkommen til at spørge, jeg er også på messenger, min mail står herinde.

msmette
Geografisk sted: TAASTRUP

Indlæg af msmette » 06 sep 2006 16:40

hej..
Jeg er startet på en uddanelse som sundheds sekretær. Jeg er uddanet social og sundheds hjælper men efter min graviditet med min søn har jeg stadig bækkenløsning hvilket gør jeg ikke længere kan arb. som hjælper. Så langt om længe fik jeg revilidering til at kunne læse....
Og der gik vist kun en uge efter jeg var startet i skole da jeg fik det første anfald....
Lige nu har jeg det meget godt men igår gik det ret dårligt... var bare så ked af det...

jeg vil prøve at finde dig på msn...
kh mette
Mette

Besvar