Nogen der kender til dette?

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
Morwil

Nogen der kender til dette?

Indlæg af Morwil » 23 mar 2006 21:48

Hej!

Jeg har fået diagnosen tilpasningsvandskligheder, er der nogen der kender noget til det?

Jeg er 39 år og Qvinde, har 2 drenge på 16 og 13 år, jeg bor alene med dem, men har en kæreste.

I August sidste år startede jeg på Handelsskole, men i Oktober måtte jeg stoppe. Jeg havde så meget stress at jeg en dag jeg kørte hjem fra skole ovehovedet intet kunne se, det hele blev bare totalt sort for mine øjne. Jeg måtte stoppe og komme til mig selv inden jeg kunne køre videre.
Det var virklig meget skrækligt at opleve.

Jeg blev sygemeldt og går nu hos en psykiater, vi er ved at gå hele mit liv igennem i korte træk til vi har det hele frem til i dag, så skal vi gå mere i dybden med det.

jeg er glad for at gå hos hende.Men her D 7/4 skal vi til (psykiateren) og jeg til samtalle med min sagsbehandler på Kommunen. Vi skal snakke om at finde job eller uddannelse til mig. Jeg skal så tænke på noget jeg gerne vil. Jeg vil gerne sidde i en terapi og hjælpe ældre mennesker.
Problemet er så, at jeg er begyndt at stresse over at skulle på job. Jeg kan gå helt i spåner over det. Begynder at få det som den gang jeg jeg stressede på Handelsskolen. Ved ikke hvad jeg skal stille op med det. Har snakket med min psykiaret om det, og hun siger at det ikke r lige nu jeg skal ud på job. Men jeg stresser aligevel.

Er der nogen her der har det lige sådan, eller har haft det sådan?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget mere om tilpasningsvandskligheder.

Hilsen
Morwil

natasja
Geografisk sted: København

Indlæg af natasja » 25 mar 2006 19:54

Hej Morwill :P

Jeg har det selv svært ved at være sammen med andre og har angst. Jeg synes ikke at det er mærkeligt at du bliver så ked af det, for det er hårdt at udsætte kroppen for al den stress. Jeg håber at du får snakket med din sagsbehandler og får fortalt hende hvor svært du har det med det, for der er jo ikke nogen mening i at hoppe ud i noget, bide tænderne sammen og så køre sig selv så langt ned. Jeg kender godt følelsen af at være bange for at blive kastet ud i noget, man tænker man ikke kan klare. Det er også okay at give dig selv tid og vente lidt med job og at være ked af det.

Hilsen Natasja

Morwil

Indlæg af Morwil » 27 mar 2006 10:19

Hej natasja!

Jeg har det nu ikke svært ved at være sammen med andre, det går fint. Men at tænke på det pres der er på arbejdsmarket, det er jeg bange for, altså det pres der er, jeg kan ikke holde til det. jeg får stress bage ved at tænke på det.
Jeg har for ca. 6 uger siden snakket med min sagsbehandler om det, og hun sagde jeg bare skulle tage det stille og roligt. Det har jeg også gjort. Men nu skal jeg til samtale igen snart, netop om arbejde, og det stresser mig, og det får hun også at vide. Jeg er spændt på hvad der sker.

Jeg er da ked af at høre at du har svært ved at være sammen med andre, det må ikke være sjovt. Får du noget medicin, eller hvordan klare du det? Går du i terapi hos en psykiater som kan hjælpe dig? Jeg ved godt det ikke er overstået bare sådan, men det kan da hjælpe lidt at snakke med en sagkyndig om det.
Jeg er glad for du svarede på mit indlæg, der er det sværre ikke mange der har det endnu, Håber da det kommer.

Varme hilsner
Morwil

natasja

Indlæg af natasja » 31 mar 2006 17:39

Hej morwill

Ja jeg går hos en psykolog som har vist sig at være en stor hjælp, og som jeg er glad for.

Jeg håber at du sammen med din sagsbehandler finder ud af hvad der er bedst for dig lige nu.

Held og lykke. :)

Morwil

Indlæg af Morwil » 04 apr 2006 08:04

Hej natasja! :D

Min pc har være i stykker, derfor har jeg ikke kunnet svare dig.
Min psykiater siger at jeg bareskal tage det stille og rogliigt, jeg kan stort set selv bestemme om jeg vil på en form for kursus inden arbejde eller om jeg vil i arbejde først. Det er jo rart at vide at det ikke bare skal gå huhaj vilde dyr derudad.
Jeg er meget glad for min psykiater, hun er en stor hjælp, og min sagsbehandler er osse rigtig flink.
Tak for at du svarer miig.

Varme hilsner
:D
Morwil

natasja

Indlæg af natasja » 12 apr 2006 19:30

Hej Morwill

Jeg har først set min post idag så det gør ikke noget.
Det nytter heller ikke noget at bide tænderne sammen og køre derudaf. Det holder heller ikke i længden. Det kunne være godt at starte op med få timer. Det afhænger af hvilke kurser osv. de har.
Jeg sender dig en varm hilsen :P

Hilsen Natasja

Morwil

Kursus

Indlæg af Morwil » 13 apr 2006 07:48

Hej natasja!

Jeg har været til samtale med min sagsbehandler og psykiater.
Der fandt vi frem til et kursus hvor jeg først skal til en psykologsamtale og en sundhedsundersøgelse, for at finde ud af hvad jeg kan holde til både psykisk og fysisk. Derefter skal jeg så gå til en form for gymnastik. Jeg ved ikke hvor længe det tager dette kursus, men det var det eneste jeg ikke fik stress af at tænke på at skulle i gang med.
Det hedder Works4health.

En rigtig god påske til dig. :D

Varme hilsner
Morwil

natasja

Indlæg af natasja » 17 apr 2006 18:04

Hej

Åh!Hvor godt, Morwill. Det er jeg glad for på dine vegne. En sundhedstest for at se hvor meget du fysisk kan klare er en rigtig god ide. Den psykologsamtale du skal til, er det hos en der er med i det kursus?
Gymnastik er jo også noget der giver fysisk og psykisk overskud :D det kræver bare lidt energi i starten men så får man også noget til gengæld. Jeg har ikke hørt om det kursus før men det lyder spændende. Du må endelig fortælle lidt om det når du starter. Hvornår skal du egentlig starte? Sikke et m*gvejr idag men heldigvis bliver det vel snart sommer og lidt lysere.
Ha' det godt.

Hilsen Natasja

Morwil

Indlæg af Morwil » 17 apr 2006 18:10

Hej natasja!

Det er et kursus kommunen har fåået sat i gang, jeg ved ikke hvor mange steder det kommer. Jeg ved ikke noget om hvornår jeg skal starte, det ville jeg få noget at vide om her efter påske.
Jeg tror ikke psykologen skal være med på gymnastikdelen.
Ja det lyder til at være godt, og jeg glæder mig til at komme i gang.
Jeg skal nok holde dig underrettet.

Her har det regnet lidt, og været solskin.

Varme hilsner
Morwil

Besvar