Ekstraslag??

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
chrisus82

Ekstraslag??

Indlæg af chrisus82 » 10 jun 2011 11:02

Hej alle:)

Jeg kender en del til ekstraslag har døjet med dem i et år...

Men igår havde jeg en mærkelig oplevelse igår som jeg ik har prøvet før... jeg lå i min sofa og så film, lige pludselig blev jeg lidt svimmel og mærkede en prikken i min tunge. Jeg tog straks min puls på halsen og ku mærke at den var meget svag, som om den næsten ik slog... Jeg for op og gik lidt rundt for ligesom at få gang i pulsen igen. Der satte angsten så ind og jeg fik meget høj hjertebanken og en del ekstraslag....Er der nogen der kender til det???? Er vildt bekymret for hva det var, var meget sikker på at mit hjerte ville stoppe med og slå og min sidste time var kommet!!
Jeg har som sagt fået lavet et ekg og det var normalt. Er det virkelig bare angst og stress der gør det ved en??:((

Håber nogen derude kan berolige lidt:(

Amanda54

Re: Ekstraslag??

Indlæg af Amanda54 » 10 jun 2011 11:20

Tror din hjerne spiller dig et pus, stress og angst kan gøre meget ved kroppen. Tænker om din hjerne har sat noget i gang under den film du så og måske kroppen har reageret derefter. Jeg tror det er angsten der har gjort du ikke kunne mærke din puls, pludselige angstanfald gør ihvertfald mig meget svimmel. Ondt i tungen har jeg døjet en del af år tilbage så som: svien, prikken og som om jeg havde hældt stegefedt direkte i munden. Blev undersøgt for svamp og fik taget en masser blodprøver og intet var galt andet end stress.
Men måske du har spist et eller andet du ikke ku tåle.

KH Amanda54

chrisus82

Re: Ekstraslag??

Indlæg af chrisus82 » 10 jun 2011 11:49

Tak for dit svar..

Kan godt være at angsten bare spiller en et puds, specielt fordi man er mega bange for at hjertet pludselig holder op med at slå.
Var nu bare ret sikker på at min puls var meget svag, men det kan ekstraslag vel også gøre? Jeg mærker min puls konstant, så vil jo mene at jeg "kender" den ret godt og den er som regel ret hurtig pga. min angst....... forstår det ikke:(
Hmm...man må vel bare acceptere at kroppen af og til opføre sig lidt spøjst!!

Besvar