Tissetrang

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
tobolowsky

Tissetrang

Indlæg af tobolowsky » 24 mar 2011 13:45

Hej

Jeg er en mand sidst i tyverne, der i længere tid har døjet med problemer med blæren. Jeg føler en konstant tissetrang og når jeg går på toilettet er det som om jeg ikke helt tømmer blæren.

Problemet opstod pludselig for ca. 4 måneder siden. Første gang gik det i sig selv igen efter et par uger og var væk i et stykke tid. Men så kom tissetrangen tilbage igen, plagede mig i et par uger og forsvandt så påny. For så at komme tilbage… Hver gang tissetrangen er kommet tilbage er intervallerne blevet mindre og mindre. Nu er tissetrangen KONSTANT.

Jeg er blevet undersøgt for blærebetændelse, clamydia og diverse andre bakterier – uden resultatet. Min prostata er også blevet tjekket af en urolog. Deruddover har jeg også været på hospitalet, hvor jeg fik at vide, at jeg tissede som jeg skulle og at jeg tømte min blære fint. Lægen fortalte mig, at det nok bare var psykologisk og gav mig så nogle piller mod forstørret prostata (???) De virkede ikke. Derpå opsøgte jeg igen egen læge, der gav mig nogle piller mod overaktiv blære. Da det heller ikke virkede, blev jeg anbefalet at opsøge en akupunktør, hvilket jeg nu har gjort, såvidt også uden held.

Kan mit problem skyldes stress? Jeg har et meget travlt job, med masse af deadlines og arbejder tit både om aftenen og i weekenderne. Har flirtet med "rigtig" stress for godt to år siden, og har siden bestræbt mig på at geare ned, hvis jeg fik så travlt, at jeg kunne mærke det fysisk. Men måske har stressen alligevel sneget sig ind på mig.

Uanset hvad er der helt klart sket en mental overbygning, fordi jeg efterhånden har været plaget af tissetrangen så længe, at jeg stort set ikke tænker på andet end min blære. Måske er det mig selv, der har fremprovokeret det eller holder det i hævd?

Jeg ved godt, at mit problem kan virke småt i forhold til de ting andre herinde bokser med herinde. Men jeg er meget ulykkelig over min situation. Men mit liv er gået fuldstændig i stå. Jeg går aldrig i byen eller i biografen, har ikke sex med min kæreste, sover ikke om natten, har meget svært ved at arbejde og har i det hele taget meget svært ved at fungere. Er derfor temmelig desperat efter at få hjælp. Især nu hvor min egen læge har givet op.

Kan mit problem skyldes stress af een eller anden for stress?

Håber virkelig, at der er nogen herinde, der kan hjælpe mig. Det ville være helt fantastisk.

Med venlig hilsen
T

tigerdyret
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Tissetrang

Indlæg af tigerdyret » 15 okt 2012 15:18

Hejsa,

Er dit blodsukker blevet tjekket? Min første tanke er du skal have udelukket om det kan være diabetes.
http://www.diabetes.dk/Livet_med_diabet ... ukker.aspx

Sheba

Re: Tissetrang

Indlæg af Sheba » 07 jul 2013 18:20

Hej.
Kan se det er lidt tid siden du har skrevet, men tænker alligevel du måske ser mit svar.

Jeg kender udmærket til tissetrang i forbindelse med stress (ved min veninde har det lige sådan). Måske det er fordi man spænder i musklerne, når man er stresset, og derfor får presset på blæren. Det er meget sjældent lægen leder i den retning, de er nok alt for fokuserede på det fysiske, desværre!!

Jeg håber du finder en løsning, da det lyder meget begrænsende for dig :(

Besvar