Hvad efter stress?

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
esbjergpigen

Hvad efter stress?

Indlæg af esbjergpigen » 25 okt 2010 16:14

Hej Alle

jeg oprettede mig her fordi jeg sidste sommer var på en arbejdsplads hvor jeg udviklede stress.

Jeg havde i en lang periode, tudeture fra jeg fik fri fra arbejde til jeg skulle afsted på job igen, jeg havde angst på arbejdspladsen, jeg havde søvnproblemer, kvalme, mavepine, hovedpine, tudeture på arbejdspladsen til mine kollegaer, rysteture og mistede lysten til at spise og lave ting med mine venner og familie.

Jeg fik aldrig konstateret stress ved min læge, men jeg er ret sikker på at jeg har haft stress!

jeg lavede efter en uge med denne adfærd et møde med min leder og vi fandt nogle ændringer i mine arbejdsopgaver som gjorde at jeg blev glad for mit arbejde igen. Men efter noget tid, blev disse opgaver ikke overholdt mere og jeg gik tilbage til at være fuldkommen ulykkelig og væk. og der fik jeg nok! så der opsagde jeg min stilling.

Men selvom det er to måneder siden jeg har været stresset, påvirker den periode mig stadig rigtig meget i min hverdag. Jeg er kun 21 år og jeg kan ikke lade være med at skamme mig over at være så ung og have oplevet noget så voldsomt som den periode på mit arbejde!

samtidig så har stressen taget en masse ting fra mig, det arbejde jeg havde, regnede jeg med, at det skulle blive til min uddannelse, og det er jeg kommet helt fra igen. jeg har mistet en del af mit selvværd, og føler mig ikke tilstrækkelig i mange sammenhænge i samme grad som før min stress periode, det bevirker også at jeg ikke kan tage mig sammen til at søge nyt job da jeg ikke kan se hvor man kan bruge mig henne.

Jeg føler mig utrolig svigtet af mit tidligere job, og jeg er meget vred over at stressen har taget så meget fra mig ressourcemæssigt. både i forhold til mig selv, men så sandelig også i forhold til hvordan jeg ser min fremtid.

Jeg tænker tit om jeg måske er gået ind i en sorgperiode over det der faktisk skete. men jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre. Jeg ved det bliver bedre, men lige nu er det stadig noget der sidder dybt indeni mig. Jeg kan godt se jeg lærte noget af min stress, men jeg mistede også mange drømme og mange ting ved den stress jeg udviklede.

Så siden mange herinde har erfaring med stress. vil jeg gerne høre om hvad sker der nu? hvad sker der egentlig efter stress normalt? og hvor lang tid tager det før man finder sig selv igen?

//

xeniatre

Re: Hvad efter stress?

Indlæg af xeniatre » 01 nov 2010 18:43

Jeg har selv haft stress og det vigtigste for mig (og de fleste andre jeg har snakket med) har været at acceptere, at jeg ikke nødvendigvis er Supercarla, og at jeg altså fik stress, som de fleste på et eller andet tidspunkt i deres tilværelse. Stress har jo intet at gøre med din alder. Mange får det i eksamensperioder yngre end du. Du må prøve at acceptere det og tænke okay, men jeg har hele livet foran mig og en masse skønne oplevelser venter mig. Men for at komme igennem det, som du selv kalder sorgperioden, må du give dig selv tid og gøre ting, som du kan nyde: - det kan være små ting som at gå i boblebad to gange om ugen eller gå til massage én gang om ugen og lære at nyde øjeblikket igen.

Besvar