Forhold med depression og angst

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
Hystaden

Forhold med depression og angst

Indlæg af Hystaden » 05 apr 2010 08:09

Jeg er i et nyt forhold, 8 mdr har vi kendt hinanden. Det var en stormende forelskelse og vi flyttede ret hurtigt sammen. Jeg flyttede ind hos ham efter knap 2 mdr. Han er 40 og jeg 37. Han har 2 børn med 2 forskellige kvinder. En dreng på 13 og en pige på 3. De har begge bopæl hos deres mødre. Jeg har ingen børn. Havde en hund, som var mit barn, men mistede den for præcis en uge siden.
Min kæreste har fået en depression og får medicin mod den og det er efter lang tid, endelig begyndt at virke. Hans læge har ikke været den skarpeste til at tilskynde en behandling og det at tale med en psykolog eller psykiater har endnu ikke fundet vej.
Depressionen er højst sandsynligt udløst af at han mistede sin far i august måned - uden at få sagt farvel og uden en forsoning, som de virkelig havde brug for. Der var en hård opvækst og mange uudtalte følelser i klemme der! Samtidig kørte en opslidende retssag med hans datters mor om bopælsretten for datteren. Først i byretten og dernæst i landsretten. Han tabte.
Jeg kom ind i hans liv på et svært tidspunkt og efter al for lidt kæresteri mellem os, blev det hurtigt hverdag og kamp for at løse de ting - også en stram økonomi, faktisk.
Jeg selv var endelig kommet godt igennem en lang sygdomsperiode med angst og havde overskuddet til at gi' af mig selv, men nu er det ved at være slut med mit overskud og jeg begynder at reagere uhensigtsmæssigt. Jeg kræver hans opmærksomhed og nærhed og det kan han ikke gi'. Jeg panikker og vi skændes og det slider og slider på os. Min angst går meget på det at miste og ikke få kærlighed nok.
Nogen der kan give god råd til at tackle det??

Besvar