jeg stresser mig selv.-

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
syvni13

jeg stresser mig selv.-

Indlæg af syvni13 » 03 apr 2010 12:40

Der er kommet noget op der bare pisser mig ustyrligt af. Og jeg kan ikke rigtig gøre noget ved det. Så det gør det bare endnu være.

Men sådan her er det.
Jeg har haft angst 5 år. (4 af dem anede jeg ikke hvad det var. ) Så det sidste års tid gik det bare galt og jeg mistede nærmest alt.
Job.
Kæreste.
Venner.
Osv.

Så nu har jeg trippet herhjemme i lidt over et år.
Og som mange nok ved, så er det ikke det nemmeste at gå på kontanthjælp med lån og skulle klare sig selv på det sats man får når man er under 25. 5000+ kr.
Så oversat jeg skal knokle for at overleve.

Derimod en kammerat der lider af lidt af hvert. (angst / depri) der har flere penge til sig selv om måneden får at vide at han nu får 2000 extra om måneden at leve for. . . . ja så koger det bare oppe i skallen på mig.

Altså det lyder sølle det der kommer nu men sådan er livet.

Han havde efter alle regninger var betalt 500kr om ugen til mad og det der nu skulle til. Det er 2000 om måneden.
Jeg har så ca 1300 om måneden. (nej det ikk gas.).
Så nu fordi han er lidt depri så får han nu extra 2000kr om måneden. Det er 1000 kr om ugen. Det næsten det samme jeg har til 4 uger.

altså hvem kan forklare mig logiken i det. ?

Men ja det stresser mig og gør mig egentlig bare gal.
Og værste af det hele jeg bliver gal på ham faktisk. Men det jo ikke hans skyld.
Men han gør tilgengæld intet for at komme videre.
Han sider og spiller computer. Møder ikke op til terapi. Og laver generelt intet.

Jeg er i terapi engang om ugen. Jeg motionerer 4 gange om ugen. Og jeg prøver dagligt at få pengene til at vare resten af måneden.

Ved godt at folk allerede ser det som at jeg tuder over gratis penge.
Men for satan da. . . Manden har ikk brug for dem. Jo flere han får jo mindre er han tvunget til at komme igang.

Og der tænker jeg også jeg er hældig at jeg ikke bare har nok penge og behøver ikk tænke over det. Men tilgengæld når jeg endelig er ude af det helvede her (syv ni 13 SNART!) så har jeg er sur gæld der har suget renter som en tør svamp.

ARGGG! (nej det hjælper ikke at råbe på bogstaver haha)-

Men nej nu har jeg kastet det ud og det koger stadig inde i mig.

Men nej er der nogen der kan følge mig? Og måske nogen der kan forklare hvorfor han får flere penge fordi han er trist? tåre koster ikke mere hvis der er flere af dem .-

gch
Geografisk sted: Odense

Re: jeg stresser mig selv.-

Indlæg af gch » 08 jun 2010 18:38

Jeg kan sagtens følge dig...

Man kan få forhøjet kontanthjælp, hvis man er under 25 år og har en psykisk sygdom, men jeg tror at din ven må døje med mere end lige depression, for der skal vist mere til før der bliver udløst forhøjet kontanthjælp. Du kan prøve at læse på dette link: http://www.denmarkonline.dk/hojere_kont ... nge-200705
Det er godt nok en artikel fra 2007, men jeg tror det gælder endnu.

Har du nogensinde søgt det, der hedder en §34 støtte? Jeg ved ikke om den gælder for unge under 25, men det er da værd at undersøge. Det er en støtte man kan søge hvis ens udgifter til lys, vand og varme overstiger et vist beløb.

Dengang jeg var på kontanthjælp fik jeg ca. 1200 kr. om md oveni kontanthjælpen i §34 støtte og det er jo virkelig noget, der kan mærkes.

Håber du kan bruge mit svar. :) (Det er længe siden jeg har været herinde og kigge, så jeg så først dit indlæg idag.)

Besvar