vejrtrækningsproblemer?

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
charlotte22

vejrtrækningsproblemer?

Indlæg af charlotte22 » 09 dec 2009 22:28

hej alle derude.

jeg har tidligere brugt denne side utroligt meget da jeg lider af både generaliseret angst, panikangst, ocd og i perioder stress. Puha! Og jeg har altid fået fantastiske svar fra andre i samme båd! Derfor prøver jeg nu igen med et spørgsmål jeg håber nogen kender til og kan svare på:

Min angst har været i ro i et stykke tid men jeg er nu begyndt at døje rigtig meget med min vejrtrækning. Jeg føler ikke jeg har nok luft og vil derfor hele tiden trække vejret helt i bund, hvilket jeg ikke kan!! Frustrerende. dette gør mig bange og så hiver jeg endnu mere efter vejret!
Andre der kender til bare gerne at ville trække vejret ned i maven og ikke kunne?? Det skaber stor angst i mig og min vejrtrækning gør at jeg er øm i både skuldre, nakke, og brystmuskler Og dette gør at jeg konstant fokuserer på mit åndedræt hvilket jo kun gør tingene værre!!

Er der nogen der kender nogle gode vejrtrækningsøvelser? Altså virkelig effektive udover de gængse: "træk vejret med maven" råd!? Eller bare kender til ikke at kunne få luft selvom lægen siger god for at man er helt rask!!

Håber meget på et svar fra en derude. Mange hilsner fra charlotte

klokkeblomst

Indlæg af klokkeblomst » 18 dec 2009 21:29

Hejsa.

Jeg kender alt for godt til det. Det er mega ubehagelgit og man er meget fokuseret på det.
Istaten var jeg rigtig bange for det. Men har lært at det er noget der kommer og går.
Jeg tror det er vigtig og finde ud af hvad der tricker det.
Lære at blive fortrolig med vejrtrækningen. Nemmere sagt end gjort. Det ved jeg godt.
Kan du ikke prøve at meditere inde i dig selv. Det kan hjælpe lidt. Har prøvet det nogle gange. Er ikke helt god nok til det endnu, men ellers kan det være en mulighed så man fokusere på noget andet.

Jeg tit dage hvor det er der over hele dagen altså vejrtræknings besvær. er det også sådan dit er?

Venlig hilsen Klokkeblomst

bettinato

Re: vejrtrækningsproblemer?

Indlæg af bettinato » 05 okt 2010 12:18

Jeg kender et godt tricks, som hjælper hver gang.
Hvordan trækker man vejret rigtigt?
Det er jo svært ikk’?
Jeg begyndte at gå i svømmehallen, og nu går jeg mindst to gange om ugen om aftenen.
Kunsten er at svømme nedenunder vandet – først at kunne tage et enkelt tag og så dukke op for at få nyt luft, derefter to tag under vandet og så dukke op - og sådan lige så komme op på fire tag.
På den måde tvinger du dig til at tage dybe rolige ind- og udåndinger og får således styr på din vejrtrækning.

Det er virkeligt et mirakelmiddel til at få stress og angst ud af krop og sjæl.

Martin Peter

Re: vejrtrækningsproblemer?

Indlæg af Martin Peter » 20 okt 2010 21:06

Hejsa.

Har lige tilmeldt mig denne side i dag, og så dit indlæg som et af de første.
Uden at lyde alt for nørdet.. jeg prøvede det selv sidste uge, og tror det hjælper at spise morgenmad og gå nogen lange ture, da jeg den dag jeg havde det du beskriver, ikke havde fået nået at spise om morgenen. Det virkede for mig at spise noget, da jeg jeg kom i tanke om at noget jeg havde hørt i biologi, om co2 og cellernes måde at give os ilt på. Jeg gik hjem og spiste (ok nok lidt rigeligt meget den dag..) og begyndte at gå til og fra skole/job. Og det er er næsten forsvundet helt. Det er ihvertfald ikke farligt, for kroppen passer trods alt på os :) men helt vildt ubehagelig følelse når det står på.

Held og lykke med det.

Martin

Besvar