stress, søvnløshed, angst

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
Svesken22

stress, søvnløshed, angst

Indlæg af Svesken22 » 08 dec 2009 01:58

Så vågnede jeg igen efter ca. 2,5 times søvn. Det er vildt frustrerende. Er vågnet med angstanfald. Min hals snørrer sig helt sammen. det føles som om jeg snart ikke kan få vejret længere. Prøver at fortælle mig selv hele tiden det "bare" er et angstanfald...og når jeg ikke er faldet om endnu, så falder jeg nok heller ikke om, men det er bare så dødubehageligt. Jeg bliver også ked af det, ked af det over jeg skal ahve det sådan. Katastrofetankerne begynder. Hvad nu hvis det nedre med jeg slet ikke kan arbejde længere, min største frygt. er jeg en total fiasko. Vil gerne gøre altting 100 procent...især være sund og rask, men jeg kan ikke. Jeg vil sove igennem, og være alm bekymret, ikke bekymret på denne måde der holder tankemylderet igang, skruer min hjerne op på tempo 110 osv. Jeg har indtil nu nægtet at sygemelde mig fuld tid, er så bange for at gå hjemme og spekulere og har prøvet at overbevise alle om det bedste for mig er at komme afsted hver dag, men når jeg har det sådan her bliver jeg i tvivl om det er det rigtige for mig.

Suk jeg håber det hjælper at skrive det ned...jeg fryser, og vil bare gerne sove og vågne op imorgen uden at kende til stress og angst, men jeg kender ikke løsningen på problemet og stress er ikke logisk for mig, ligesom jeg tror jeg har svaret, så går det galt igen...

Jeg har vildt ondt i venstre side at hovedet, det er migrænen der er på vej...suk...

Jeg får psykologhjælp fra arbejdet, er bevilget 8 gange...har ca 2 dage i gennemsnit der er dårlige for mig hver uge. Det er 3-4 uger siden sidste angstanfald, troede jeg var ovre dem, men det mærker jeg nu at jeg ikke er. Er der nogen der har det ligesom jeg?

klokkeblomst

Indlæg af klokkeblomst » 18 dec 2009 20:57

Hejsa

jeg kan se at det er noget tid siden at dit indlæg er skrevet. Jeg skriver alligevel, da jeg er ny herinde og først kommet på idag.

Jeg kan sagtens følge dig i de ting du skriver.
Jeg har selv stress og angst.

Søvnløse nætter er noget rigtig lort.
Jeg prøver på ikke at blive for frustreret over når jeg ikke kan sove. Når jeg har ligget længe nok uden og kigge på uret, så står jeg op. Jeg beslutter mig for at være oppe i mindst en halv time. Prøv evt og lav noget du rigtig godt kan lide, læse, høre aflspningsmusik/meditation så tankerne kommer på noget andet.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har haft stress kan du skrive noget om det? og hvad der har udløst det og hvad med angsten. Hvordan og hvorledes med den?

Folk kommer tit med maaaange råd om hvad der kunne være godt for en. Meeen jeg tror det er vigtigt at man lærer at finde ud af det selv så man ikke tager sin beslutning udfra dem. De vil jo gerne hjælpe, men det er ikke altid en god hjælp. Jeg arbejder meget med mig selv. Hvor jeg skal lære og mærke efter selv og lære mit indre bedre at kende.

Venlig hilsen Klokkeblomst

Alleh84

Re: stress, søvnløshed, angst

Indlæg af Alleh84 » 09 jun 2010 09:11

Hej

Hold da op hvor er det bare som at læse noget jeg selv ville ha skrevet.. Jeg har det så meget på samme måde som dig, så du er i hvert fald ikke alene.. Jeg har gået i noget behandling for min angst og fik den under kontrol men nu hvor jeg er startet på et nyt arbejde begynder jeg at stresse mig selv, sover ikke om natten og er bare ufattelig ked af det over jeg har det sån.. Jeg får det nemlig sån at jeg blir først anspændt, så svimmel også kommer alle de væmmelige tanker om at nu falder jeg om, det skal lige siges at jeg heller aldrig er faldet om, men jeg kan stadig ikke fjerne de tanker at der ikke kommer til at ske noget.
Synes det er super flot at du ikke har sygemeldt dig fra dit arbejde og lad heller vær med det, det gør det bare meget værre.. Det kan jeg skirve under på. Men hvordan får du din hverdag på arbejdet til at fungere for jeg er derude lige nu hvor jeg ikke magter at tage på arbejde og jeg virkelig mere har lyst til bare at blive hjemme for så får jeg det godt igen og kan sove om natten..

Mvh Alleh84

Smilla

Indlæg af Smilla » 10 sep 2010 21:11

JA !
Vi er garanteret mange som har de samme oplevelser. Jeg kan fortælle at da jeg første gang fik længere varende angst pga. stress, var alle de "kendte" symptomer der. Svimmelhed, irritablilitet, overbekymret, svært ved at sove, tankemylder mv. mv.
Desværre var jeg ikke helt bevidst om hvad jeg var på vej ud i -nemlig følge bivirkningen ANGST.

Det bedste jeg gjorde for mig selv dengang, var at sygemelde mig FULD tid. Det gjorde mig virkelig godt at bruge 2 mdr. på kun at forsøge at bearbejde angsten/stress. Selvfølgelig var jeg ikke ovre det da jeg startede på job igen, men jeg fik heldigvis lavet en god ordning med min arbejdsplads.

Det værste for mig når jeg har angst (altså udover når den er ekstrem) er at komme ud af huset og være sammen med andre mennesker -og ikke mindst få en eller anden form for behandling. Det kunne være akupunktur/zoneterapi mv. Men det er også rigtig rigtig vigtigt ikke at presse sig selv, for angsten kommer jo netop pga. stress og psykiske grænseoverskridelser hvor man presser sig selv lidt for meget -og nok til at det har følgevirkninger.
Mange hilsner
Smilla :-)

Nette72

Indlæg af Nette72 » 12 sep 2010 19:44

Jeg kom forresten til at tænke på dette råd. Det var et jeg fik før jeg overhovedet lærte om ordet angst. Men når jeg ikke kan falde i søvn, så vender jeg mig om med hovedet nede i benenden. Har I prøvet det? Og ellers har jeg også lige hørt, at man skal tvinge sin krop til at lægge et kvarter på ryggen (det bryder den sig ikke om) og når man så skal falde i søvn, skal man putte sig godt i den stilling man bedst kan lide.

At lægge sig i benenden har haft stor success for mig, og ellers har jeg narret min krop til at tro, at en hovedpinepille kan gøre tricket. :-)

abeloneto

Indlæg af abeloneto » 20 sep 2010 12:45

Hej jeg kan sagtens genkende det, du gennemgår lige nu.
Jeg synes selv, at jeg har fundet en metode, der virker 9 ud af 10 gange.
Jeg sørger for at kører mig selv fysisk træt, så kroppen har lyst og brug for at sove.
Svømmer meget – står tidligt op om morgenen (kl. 5:30) og går en lang tur med min hund, så jeg er træt om aftenen, når det er ved at være sengetid.
At gå lange ture blot for sig selv tidligt om morgenen, inden ”den øvrige verden” vågner, er bare helt fantastisk.
Brug dine sanser og lad være med at tænk for meget – det er en god øvelse.
Lyt til lydene langt væk, se solen stå op bag kirken, kik på træerne… - mærk stenene under dine sko…
Træthed jager stress og mørke tanker væk!

Besvar