Fleks- og skånejob

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
Jan Projekt Smørhul
Geografisk sted: Sorø

Fleks- og skånejob

Indlæg af Jan Projekt Smørhul » 26 jan 2005 14:38

Hej.

Folk, der føler, at de har nedsat arbejdsevne på grund af deres angstlidelse, kan overveje fleksjob eller det, som tidligere vist hed skånejob.

Man kan læse om dette på Landsforeningen af Fleks- og Skånejobberes hjemmeside. Personligt har jeg gode erfaringer med foreningen. Deres hjemmeside er www.lafs.dk

torey

Indlæg af torey » 02 feb 2005 22:05

Jeg er bange for at det ikke er helt så enkelt idet kommunen skal afprøve alle andre muligheder for selvforsørgelsen før de bevilliger fleks job. Skånejob kan kun tages i betragtning hvis man er førtidspensionist.
Mvh Torey

Jan Projekt Smørhul

Indlæg af Jan Projekt Smørhul » 04 feb 2005 12:17

Hej Torey.

Du har ganske ret. Det er ikke enkelt. det er svært at blive berrettiget til at komme ind under flexjob-ordningen.

BarbaraDeAngelis
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Fleks- og skånejob

Indlæg af BarbaraDeAngelis » 22 mar 2005 00:01

Jan Projekt Smørhul skrev:Hej.

Folk, der føler, at de har nedsat arbejdsevne på grund af deres angstlidelse, kan overveje fleksjob eller det, som tidligere vist hed skånejob.

Man kan læse om dette på Landsforeningen af Fleks- og Skånejobberes hjemmeside. Personligt har jeg gode erfaringer med foreningen. Deres hjemmeside er www.lafs.dk
Hej Jan
Er det ikke meget svært at komme igennem en sag, for at kunne komme i flexjob?, det er ihvertfald det jeg har hørt ved en forelæsning om regler og rettigheder, det kan være det var nemmere da du lavede indlægget, men reglerne er vist blevet lavet om siden da.
Er selv meget interesseret i flexjob, men tror ikke jeg er "Syg nok"

Med venlig hilsen
Barbara
Barbara De Angelis

pirz
Geografisk sted: Århus

min far

Indlæg af pirz » 22 sep 2005 15:05

kom i skånejob, men han led også af af være hypokonder og ikke mindst social forbi også. Og enkle tilfælde har jeg oplevet ham i panikangst og ODC. Plus han har skeleroce (staves), han var igennem den helt store undersøgelse og blev bevilliget til at kunne få flexjob.
Han var tidligere fast ansat som brandmand og er det også nu men bare under flex i steden for og hvor man tilgodeser ham og det han kan holde til.
Men der er en masse undersøgelser bag, men gå til kommunen og spørg om dine/jeres muligheder.

hilsen Pirz
Lider også selv af angst (social angst)

Jan Projekt Smørhul

Indlæg af Jan Projekt Smørhul » 15 dec 2005 13:30

Hej Barbera. :wink:

Jeg siger undskyld mange gange, fordi jeg først svarer dig nu. Men jeg har først lige opdaget dine spørgsmål til mig. Så undskyld.

Reglerne kan meget nemt have blevet strammet efter, at jeg blev godkendt i sin tid. Min godkendelse ligger flere år tilbage.

Men "Held og lykke", hvis du alligevel vil prøve at søge.

Personligt synes jeg, at vi bliver lidt for meget forkælet under Flexjob-ordningen. Denne "forkælelse" har da også været oppe i medierne og hos politikerne i år. Jeg synes nemlig, at vi får for mange penge. F.eks får jeg udbetalt 9000 kr hver måned efter skat. Der kommer 9000 kr ind på min konto hvar måned, selvom jeg ikke har arbejde. Selvfølgelig er jeg utrolig glad for det, man jeg synes, at det er for meget.

Besvar