Stress, angst og ro...

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
Paloma

Stress, angst og ro...

Indlæg af Paloma » 24 mar 2009 08:37

Hej Alle sammen. Jeg er ny på denne side, har skrevet et enkelt indlæg for et par dage siden i panikangst, me har nu fundet ud af at jeg hører til hernede.

Lørdag eftermiddag blev jeg ramt af øjeblikkelig panik for at der var noget galt! At jeg var blevet meget alvorligt syg, jeg havde snurren i kinden (hvilket jeg i øvrigt stadig har, så det skyldes formentlig spændinger, men skal til lægen senere i dag)

Lovede min mand at fortælle på mit job hvordan jeg havde det, og jeg skal love for at det kom helt automatisk. Jeg trådte ind af døren på arbejdet og fik allerede tårer i øjnene, en opmærksom kollega spurgte om jeg var ok og så knækkede filmen helt, jeg blev smidt ind til lederen som jeg snakkede med, hun mente jeg ahvde fået stress og ville have mig til psykolog ASAP. Fik et nummer, ringede og fik en tid i går eftermiddags. Har snakket med ham i går og han sagde jeg skulle gå til lægen med symptomerne, han mente det var spændinger der udløste det, men jeg ville få mere ro hvis jeg gik til lægen med det. Så det skal jeg i eftermiddag.

Jeg blev så sendt hjem fra psykologen med besked om at komme igen fredag, og i mellemtiden skabe ro omkring mig, undgå for meget fjernsyn, foretage mig ting der får mig til at slappe af og gå nogle gode ture med hunden.

Men hvordan søren skaber jeg ro... Jeg har det bedre i dag end i går, helt bestemt, det hjalp en del at snakke med psykologen, og i går aftes var også første gang siden lørdag jeg spiste et helt måltid mad.
Jeg har her til morgen ikke tændt fjernsynet og har heller ikek tænkt mig at gøre det, bruger computeren lidt, men vil begrænse det og har fundet en bog frem jeg vil læse i. Kender i nogle afspændingsøvelser der kan bruges? Eller andre gyldne råd jeg kan bruge :)

Lydde

Indlæg af Lydde » 24 mar 2009 23:44

Jeg synes det er en god ide at droppe fjernsynet og læse en god bog i stedet. Gode gåture (eller løbeture) er også dejlig afslappende. Hvad med at prøve at gå til joga? Der lærer man en masse afspændingsøvelser og oplever også en hel time med fred og ro, afslappende musik og slutter af med hvile. Så kan du bruge de øvelser du synes er gode derhjemme. Eller hvad med at lære at meditere? Det er rigtig afslappende. Beroligende musik, stearinlys, og så bare sætte sig ned og trække vejret langsomt ind og ud og kun tænke på vejrtrækningen. Efter bare 5 minutter kan man mærke forskel. Det er virkelig godt synes jeg. Held og lykke med det.

stinstin

Indlæg af stinstin » 25 mar 2009 10:28

Hejsa Paloma...

Jeg tænkte på...ved du præis hvorfor du har fået det dårligt?.....
Jeg har selv haft panikangstanfald....og synes det hjælper enormt at få sat en finger på fortid og nutid...hvilke stressfaktorer der var udløsende.....?

Det har givet mig RO...en følelse af at vide hvorfor jeg fik det skidt og herved kunne styre udenom Angsten i fremtiden...

Man føler sig så magtesløs når man ikke helt ved hvorfor, angsten for at det skal komme tilbage er så stor....

StinStin

Lene L.

Indlæg af Lene L. » 25 apr 2009 09:56

Nogle gange hjælper det at gå en tur et smukt og roligt sted (natur). Men det kan være svært at tage sig sammen til, fordi angst ofte virke lammende på én. (Sådan føler jeg det ihvertfald selv.)

Besvar